تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5
نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

بازار طلا نزولی شد

  • کد خبر : 2423
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
بازار طلا نزولی شد

اخبارصنفی, رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به افت قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني و همچنين نوسان کاهشي نرخ ارز در بازارهاي داخلي از ريزش بهاي سکه و طلا در يک هفته اخير خبر داد و تاکيد کرد: در حال حاضر بازار در ثبات نسبي خوبي قرار دارد و […]

اخبارصنفی, رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به افت قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني و همچنين نوسان کاهشي نرخ ارز در بازارهاي داخلي از ريزش بهاي سکه و طلا در يک هفته اخير خبر داد و تاکيد کرد: در حال حاضر بازار در ثبات نسبي خوبي قرار دارد و از هرگونه التهاب به‌ دور است.

نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعيت يک هفته اخير بازار سکه و طلاي داخلي اظهار کرد: در هفتهاي که گذشت، ميانگين ۲۸ دلار کاهش اونس جهاني طلا را شاهد بوديم؛ در حال حاضر قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۹۴۸ دلار ثبت شده است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوي ديگر در بازارهاي داخلي نيز کاهش نرخ ارز و اندک کاهش تقاضا سبب شد که قيمت سکه و طلا در بازار که روز نخست بازار را افزايشي آغاز کرده بود، تغيير مسير دهد و روبه کاهش بگذارد و رکود بر بازار تشديد شود. اين در حاليست که پس از ماه رمضان بازار به جهت تقاضا رونق گرفته بود و افزايش تقاضا داشتيم؛ اما در يک هفته اخير تقاضاها مجدد ريزش کرد.

وي در رابطه با قيمت سکه و طلا در آخرين معاملات هفته اخير و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جديد با ۹۰۰ هزار تومان کاهش در آخرين معاملات هفته ۳۱ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قديم با ۶۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتداي هفته ۲۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان قيمت داشتهاند. نيم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار توماني به ۱۷ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان رسيده و ربع سکه نيز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در آخرين معاملات پاياني هفته ۱۱ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شده است.

بذرافشان ادامه داد: سکههاي يک گرمي بانک مرکزي نيز نسبت به ابتداي هفته تغييري نداشته و در پايان هفته شش ميليون و ۷۰۰ هزار تومان تعيين قيمت شده است. هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز در پايان هفته دو ميليون و ۵۱۶ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به ابتداي هفته به ازاي هرگرم ميانگين ۴۳ هزار تومان کاهش قيمت داشته است.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرين وضعيت حباب سکه نيز اظهار کرد: حباب کسه در اين هفته نسبت به هفته پيش از آن (هفته منتهي له ۲۹ ارديبهشت ماه) کاهش ۴۰۰ هزار توماني را تجربه کرده است. در حال حاضر هر قطعه سکه شش ميليون و ۴۰۰ هزار تومان داراي حباب است.

وي تصريح کرد: در حال حاضر آرامش و ثبات بر بازار سکه و طلا حاکم است و بازار از ثبات نسبي خوبي بهره مي برد. تقاضاي چندان و کاذب در بازار ديده نمي شود و بازار از التهاب به دور است؛ طبق روال، نوسان دو تا پنج درصدي طبيعي است و همانطور که اشاره شد، بازار در ثبات نسبي خوبي قرار دارد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.