تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
7
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

ريزش قيمت خودرو را رقم زد

  • کد خبر : 2574
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
ريزش قيمت خودرو را رقم زد

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران معتقد است: اخبار مثبت واصله سياسي در روزهاي گذشته عامل اصلي ريزش شديد قيمت‌ خودروها بوده است. سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران درباره آخرين وضعيت قيمت خودرو در بازار، اظهار داشت: قيمت خودرو در چند وقت اخير کاهشي بود؛ اما […]

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران معتقد است: اخبار مثبت واصله سياسي در روزهاي گذشته عامل اصلي ريزش شديد قيمت‌ خودروها بوده است.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران درباره آخرين وضعيت قيمت خودرو در بازار، اظهار داشت: قيمت خودرو در چند وقت اخير کاهشي بود؛ اما با کاهش قيمت دلار در بازار و نبود تقاضا، کاهش قيمت خودرو شدت گرفته و ريزشي شده است.

وي افزود: اخبار مثبت سبب شده تا شاهد افت قيمت ارز از کانال بالاي ۵۰ هزار تومان به ۴۷ هزار تومان باشيم و وقتي نرخ ارز روند نزولي به خود بگيرد قيمت کالاهاي نهايي از جمله خودرو نيز کاهشي خواهد شد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران اظهار داشت: کاهش قيمت خودرو در بازار به گونه اي است که فروشنده در بازار زياد است؛ اما خريداري وجود ندارد. در مجموع بازار خودرو به شدت راکد شده و در نقطه صفر معاملات قرار دارد.

وي تاکيد کرد: حتي اندک معاملاتي که هفته هاي گذشته شاهد آنها بوديم، اين روزها انجام نمي شود و افراد به اميد کاهش بيش از پيش قيمت ها از خريد دست کشيده اند.

موتمني ادامه داد: با اين حال افرادي که نيازمند پول باشند، با قيمت هايي پايين تر از بازار حاضر به فروش خودرو مي شوند.

وي بيان داشت: مقايسه قيمتها در دو هفته گذشته، حاکي از افت شديد است، به طوري که پژو پارس از ۶۴۰ به ۴۸۵ ميليون تومان، دنا پلاس توربو از ۸۹۰ به ۸۴۲ ميليون تومان، تارا دندهاي از ۶۹۰ به ۶۵۰ ميليون تومان، تارا اتومات از ۸۷۵ به ۷۸۵ ميليون تومان، رانا پلاس از ۵۲۵ به ۴۶۵ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۲ از ۵۲۵ به ۴۸۵ ميليون تومان، شاهين از ۵۹۵ به ۵۴۵ ميليون تومان، کوئيک معمولي از ۳۶۰ به ۳۱۹ ميليون تومان و کوئيک آر از ۳۵۵ به ۳۲۵ ميليون تومان کاهش داشته است.

موتمني ادامه داد: در دسته مونتاژي ها اين کاهش شديدتر است، به طوري که در ۲ هفته اخير فيديليتي هفت نفره از ۲ ميليارد به يک ميليارد و ۷۷۰ ميليون تومان، ديگنيتي از ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان به يک ميليارد و ۸۶۰ ميليون تومان، هايما اس۷ از ۱.۵ ميليارد به ۱.۴ ميليارد تومان و تيگو ۸ پرومکس از سه ميليارد و ۳۵۰ ميليون تومان به ۲ ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان افت داشته که اين خودروي آخري فروردين امسال ۴.۲ ميليارد تومان قيمت گذاري مي شد.

وي پايين تر بودن قيمت بازاري محصولات مديران خودرو نسبت قيمت کارخانه در سال هاي گذشته را يادآور شد و تصريح کرد: تداوم اخبار مثبت، ضمن اينکه از نگراني مردم براي از دست رفتن ارزش سرمايه هاي شان مي کاهد، مي تواند سکته عجيبي به بازار وارد کند و حتي پيش بيني مي شود با کاهش نرخ ارز، خودرويي مثل کوئيک به کانال ۱۸۰ ميليون توماني و هايما به ۶۹۰ تا ۷۰۰ ميليون توماني بازگردد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران همچنين به اخبار منتشر شده از سوي برخي رسانه ها درخصوص انصراف ۲۰ تا ۵۰ درصدي متقاضيان خودروهاي داخلي و مونتاژي از طرح فروش يکپارچه و عدم واريز مابقي پول اشاره کرد و گفت: اين مسئله تاييد مي کند که اکثر افراد براي کسب سود در طرح شرکت کرده اند و حال که فاصله قيمتي کارخانه اي و بازاري کاهش يافته، از طرح خارج شده اند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.