تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
8
تخلفات متعدد یک واحدصنفی در حوزه اجتماعی واقتصادی ومالیاتی

نسیم بهاری تخلفات صدگانه یک واحدصنفی؛ پشت پرده تخلفات کیست؟

  • کد خبر : 731
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
نسیم بهاری تخلفات صدگانه یک واحدصنفی؛ پشت پرده تخلفات کیست؟
یک واحدصنفی معروف درتهران با بیش از 70 پرونده قضایی رکورد تخلف واحدصنفی پردرآمد وپرداخت کمترین میزان مالیاتی را شکسته است وهمچنان برمیزان تخلفات وشکایاتش افزوده می شود. آیا این واحدصنفی فرار مالیاتی وپولشویی هم دارد؟

براساس اسناد دریافتی از یک واحدصنفی وبررسی های صورت گرفته مشخص است که این واحد صنفی معروف در تهران که زیرمجموعه اتاق اصناف تهران است تخلفات متعددی را مرتکب می شود ولی همچنان با وجود عدم تمدید پروانه کسب ونگرفتن پروانه کسب برای واحدهای صنفی مرتبط با فعالیتی که انجام می دهد به کارش بدون دغدغه ادامه می دهد.
این واحد صنفی تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر۷۰ پرونده شکایتی در دادسرا ودادگاه قضایی تهران داشت که در دهها پرونده مورد متهم ودر چند مورد شاکی بود. شکایت متصدی واحدصنفی از اداره مالیات ودون هاد دولتی بود اما در دهها پرونده دیگر متهم بود ودراکثریت قریب به اتفاق پرونده ها هم محکوم شده است. عناوین مجرمانه وی عبارتند از ممانعت از حق ، پرداخت وجه دریافتی از مشتریان، پرداخت خسارت وارده به مشتریان، خیانت در امانت، فراهم نمودن موجبات فساد از طريق فروش لباسهاي بدن نما و شيشه بدن نما وعناوین مجرمانه دیگری که در پرونده های شکایتی ثبت وضبط است.
ش.ف متصدی این واحدصنفی در داخل واحدصنفی خودش به دلیل تعداد مشتریان زیاد و قیمت بالای خدماتی که ارائه می دهد دستگاه ATMنصب کرده است وبا حساب افراد متعددی کار می کند.
گزارش های رسیده حاکی است که بستگان نزدیکش در خارج از کشور مستقرند وبا درآمد هنگفتی که دارد برای انها دلار ارسال می کند.
برای یکی ار واحدهای صنفی پروانه کسبی گرفته است اما به دلیل پرونده مالیاتی که برایش ازسال ۹۳ باز شده است هنوز نتوانسته است پروانه کسبش را تمدید کند برای دیگر واحدصنفی اش اصلا پروانه کسبی نمی گیرد. بااین شرایط بدون هیچ مشکلی فعالیتش را ادامه داده وتوجه ای هم به اخطارهای صادره ندارد.
هرچند که این رسانه تمام اقدامات این واحدصنفی را تاحصول نتیجه قانونی در خصوص پرونده مالیاتیش رصد کرده واطلاع رسانی خواهد کرد اما سوال اینجاست که به چه پشتوانه ای وی از گرفتن پروانه کسب خودداری می کند واتحادیه صنفی مربوطه ویا اتاق اصناف اقدامی نمی کند؟ پشت پرده این تخلفات کیست که این واحدصنفی بدون توجه به قانون همچنان نماد پول دراوردن بدون توجه به قانون برای جمع زیادی از مردم تهران وشهرهای مختلف شده است؟
انتظار می رود قانون نظام صنفی در اتحادیه های صنفی واتاق اصناف تهران برای همگان یکسان اجرا شود واگر هم با تدبیر قانونی اجرا می شود برای همگان این تدبیر اجرایی گردد. البته که اتحایه های مرتبط اقدامات اولیه را شروع کردند وانتظار می رود براجرای قانون همراه با تدبیر ثابت قدام باشند.چرا علی رغم عدم تمدید پروانه کسب اتحادیه واتاق اصناف تهران اجازه می دهند وی به فعالیتش ادامه دهد؟ چطور برای یک واحدصنفی که در نقطه دیگری از شهرقعالیت داشته بلافاصله تحت عناوین ماده ۲۷ وماده۲۸ اخطار پلمب ارسال کرده وآن واحد صنفی را پلمب می کننند ولی این واحدصنفی ثروتمند مصون از هرگونه اخطارهای قانونی است؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.