تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
3
تلخ ترین کلاهبرداری از مردم در لباس اصناف

ضرورت اهمیت تاسیس اتحادیه کشوری امداد خودرو

  • کد خبر : 1898
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
ضرورت اهمیت تاسیس اتحادیه کشوری امداد خودرو
تلخ ترین کلاهبرداری در اصناف زمانی رخ داده که ماشین کسی خراب شده و امداد خودرو ماشین را به تعمیرگاه می برد ومکانیک بدون تعویض قطعات فاکتوری چند میلیون تومانی صادر می کند اما خیلی زود معلوم می شود هیچ قطعه‌ای عوض نشد.

ماجرای امدادخودرو در داخل شهر وجاپه های کشور که بدون هیچ مسول صنفی فعالیت دارند به یک بحران اجتماعی اقتصادی تبدیل شده است که اگر خیلی زود وزارت صمت واعضای هیأت عالی نظارت برای فعالیت اتحادیه کشوری امداد خودرو چاره اندیشی نکنند عواقب خوشایندی ندارد.
ماجرا ازاین قراراست ماشین فردی در تهران وسط خیابان خراب شد. با آماد خودرو تماس گرفت. امداد خودرو بر ماشین را به یک تعمیرگاه در جنوب تهران منتقل کرد. دور بعد مالک برای تحویل خودرو مراجعه کرد. مبلغ نزدیک به ٨ میلیون تومان کارت کشید و فاکتور گرفت. یک فقره داغی دیسک و صفحه کلاچ هم تعمیرگاه به وی داد. مالک به مسوول امداد خودرو نسبت به قیمت بالا گلایه کرد. با اصرار رییس شرکت امداد خودرو مالک ماشین را به یک تعمیرگاه مجاز می برد. در تعمیرگاه بازرسی فنی از قطعات به اصطلاح تعویض به عمل می آید. نتیجه بسیار تلخ بود. هیچ قطعه ای عوض نشده وهمه قطعات کد کارخانه داشتند حتی پلمب پیچ های گیربکس دست نخورده بود. مالک دوباره به تعمیرگاه برمی گردد. مکانیک اول اصلا زیر بار نظر کارشناسی نمی رفت. با ورود رییس شرکت امداد خودرو مکانیک قبول می کند که هیچ قطعه ایران عوض نکرد و با ترس ولرز کل پول دریافتی را برگرداند. مالک ماشین هم دلش نیامد اعلام شکایت کند.
اما به راستی چند نفر در کشور قربانی این آدم های کلاهبردارشدند؟ به فرض مثال در برخی شهرهای کشور اتحادیه تالار پذیرایی برای یکی یا دو شرکت فعال در شهرش مجوز فعالیت درون شهری صادر کرد. اصلا اگر یک نفر شکایت کند یک نفر رستوران دار یا مالک تالار پذیرایی چگونه می خواهد سراز مکانیکی دربیاورد؟
اصناف در محدوده شهرو شهرستان فعالیت دارند ولی امدادگران خودروی در جاده ها هم فعالیت دارند اگر در جاده اتفاقی رخ داد مردم باید به کجا شکایت کنند؟
البته موارد متعدد اهمیت این موضعرا بازهم مستند خواهیم گفت اما همه این موضوعات ساده وپیش پا افتاده نشان می دهد تشکیل اتحادیه کشوری امداد خودرو در تهران بسیار بسیار ضروری است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام و باتشکر از ریزبینی شما در این خصوص
    ولی باید اشاره گردد که کنترل این صنف از عهده اتحادیه های شهر و شهرستان خارج هست و فکری اساسی لازمه این مشکل هست
    مسئله اعزام خودروهای معیوب به تعمیرگاه های هدفمند باعث میلیارد شدن خیلی ها شده است و اگر دستان پشت پرده وجود نداشته باشد هرگز صورت نمی گرفت و اگر شما یک نیم نگاهی به صدور جواز کسب های فعلی برای فعالان امداد خودرو داشته باشید در پشت پرده به چند مکانیکی هدفمند هم می رسید که چگونه پولهای میلیونی از یک خرابی جزیی اخاذی می کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.