تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
8
رضا کنگري، رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران:

شکر کمیاب شد

  • کد خبر : 2555
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
شکر کمیاب شد

اخبار صنفی رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران در جديدترين وضعيت بازار کالاهاي اساسي گفت: در حال حاضر فقط با کمبود شکر روبه‌رو هستيم و در بقيه کالاها اعم از برنج و روغن هيچ مشکلي به لحاظ تامين کالا نداريم. رضا کنگري، رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران در مورد قيمت کالاهاي اساسي هم بيان […]

اخبار صنفی رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران در جديدترين وضعيت بازار کالاهاي اساسي گفت: در حال حاضر فقط با کمبود شکر روبه‌رو هستيم و در بقيه کالاها اعم از برنج و روغن هيچ مشکلي به لحاظ تامين کالا نداريم.

رضا کنگري، رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران در مورد قيمت کالاهاي اساسي هم بيان کرد: از بعد از عيد ۱۴۰۲ در همه کالاها افزايش قيمت داشتيم البته در مورد برنج شاهد کاهش قابل توجه قيمت بوده ايم.

کنگري با بيان اينکه در حال حاضر در بازار برنج عرضه بسيار بيشتر از تقاضا است، ادامه داد: در بازار برنج، سال گذشته توليد انبوه برنج داشتيم و انبارها همچنان پُر است و از طرفي با توجه به اينکه به فصل برداشت محصول جديد نزديک هستيم و استقبال چنداني هم براي خريد برنج نداريم اين عوامل باعث شده است قيمت برنج ايراني نسبت به سال قبل ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش پيدا کند.

رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران در ادامه در مورد قيمت برنج ايراني افزود: بازار برنج ايراني به شدت با کاهش تقاضا همراه شده و اين موضوع باعث شده است برنج ايراني در انبارها دپو بماند و به تبع آن با کاهش قيمت همراه شود به طوري که هر کيلو برنج هاشمي درجه يک که سال گذشته ۱۱۵ هزار تومان بود در حال حاضر با قيمت ۸۰ هزار تومان هم خريدار چنداني ندارد.

کنگري در مورد قيمت بنکداري برنج هندي و پاکستاني هم گفت: در حال حاضر برنج پاکستاني از ۴۲ هزار تا ۵۲ هزار تومان و برنج هندي هم از ۳۹ هزار تومان به بالا موجود است.

کمبود شديد شکر در بازار ادامه دارد
رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران با بيان اينکه وقتي کالايي در بازار زياد باشد قيمت آن ثبات پيدا مي کند، گفت: در حال حاضر برعکس اين موضوع را در مورد شکر شاهديم به گونه اي که به دليل کمبود شديد شکر با تنش قيمتي اين محصول مواجه هستيم.

کنگري ادامه داد: قيمت مصوب شکر ۱۸ هزار تومان تعيين شد و قيمت عرضه آن در بنکداري ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود اما کالايي به دست ما نرسيد و در اين ميان دلالان به هر نرخي که بخواهند قيمت شکر را تعيين مي کنند به طوري که الان شکر با قيمت ۳۵ هزار تومان هم در بنکداريها پيدا نمي شود و در بازار هم با توجه به اينکه خيلي کم است، کساني که شکر دارند به هر قيمتي که بخواهند به مشتري مي فروشند.

رئيس اتحاديه بنکداران تهران افزود: براي تنظيم بازار شکر ما درخواست کردهايم که بار شکر به ما بدهند اما متاسفانه هنوز اين اتفاق نيفتاده و در نامه نگاري هايي که داشته ايم عنوان شد فعلا شکر وجود ندارد.

تاثير کاهش قيمت دلار بر کالاهاي اساسي
قيمت دلار در هفته ها و روزهاي اخير تحت تاثير اخبار سياسي کمي پايين آمده است. رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي در مورد تاثير اين کاهش قيمت بر بازار مواد غذايي گفت: متاثر از کاهش قيمت دلار، در حال حاضر قيمت مواد غذايي کاملا به ثبات رسيده و در برخي اقلام هم به تدريج شاهد کاهش قيمت هستيم.

کنگري ادامه داد: درواقع، کالاهايي که به قيمت دلار وابسته است و قيمت آنها قبلا هر روز افزايش پيدا مي کرد امروز ثبات پيدا کرده و در برخي اقلام با کاهش قيمت همراه بوده ايم براي مثال، افزون بر برنج، قيمت کالاهاي وارداتي و حبوبات که روز به روز گران تر مي شد الان با کاهش همراه است و ارزان تر شده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.