تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
4
نقدی برسامانه نوین اصناف

شباهت عجیب بانک و سامانه نوین اصناف

  • کد خبر : 2088
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
شباهت عجیب بانک و سامانه نوین اصناف
پایگاه خبری اخبار صنفی :نوع عملکرد حاصل از فرایند اجرایی سامانه نوین اصناف به طور کامل شبیه عملکرد بانکها هنگام وام دادن است. هردو تا پول نگیرند نتیجه ای برای مردم ندارند و هردو هم می گویند اول برو تمام مدارک و تمام مجوزات لازم را بیار بعد ما برایت گره گشایی می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار صنفی ،سامانه نوین اصناف مدعی است یک هفته ای پروانه کسب برای واحدهای صنفی صادر می کند. البته که در برخی موارد فقط پلیس اماکن یک هفته مهلت دارد تا نظر بدهد و اینکه چگونه سامانه مدعی است تا یک هفته پروانه کسب می دهد جای سوال دارد.
نکته دیگر اتصال این سامانه به دیگر دستگاه های دولتی است که با اصناف سروکار دارند.اما موضوع این نوشته هیچکدام از اینها نیست.
دقت کردید وقتی برای گرفتن وام به بانک می روید یک برگه به شما می دهد و می گوید طبق این نوشته برو مدارک تهیه کن بیار و ما ۲۴ ساعته به حسابت وام واریز می کنیم. تهیه مدارک مدنظر بانک از یک روز تا چندسال طول می کشد البته اگر پارتی داشته باشی.
حالا سامانه نوین اصناف که کارکردی کاملا شبیه سامانه ایرانیان اصناف دارد به متقاضی که به سامانه وارد می شود برای هر صنفی که باشد یک دستورالعمل دارد می گوید برو این مدارک را تهیه کن. بیار اینجا بارگزاری کن . از زمان بارگزاری مثلا یک هفته بعد پروانه کسب می گیری.
باید به مسوولان سامانه نوین اصناف گفت که تمام مشکلات متقاضی تهیه همان مدارکی است که شما در دستورالعمل اعلام کردید. همین دستورالعمل را اتحادیه های صنفی داده وانجامش می دادند. حالا فقط سامانه نوین اصناف جایگزین اتحادیه شد.همین. آیا قرار بود ماخذ صدور برگه پروانه کسب فقط عوض شود ؟
اگر هدف چیز دیگری بود که در قالب این سامانه چندان دلخوش به تغییر آن نبوده ونباشید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.