تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
6
اصناف یا آزمایشگاه سامانه ها

سامانه های جدید برای اصناف

  • کد خبر : 2166
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
سامانه های جدید برای اصناف

اخبار صنفی – ضرورت ادغام سامانه‌های “شفافیت فروشگاهی” و “سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی”بسیار ضروری است زیرا آنچه که این دوسامانه می خواهند به آن برسند شفافیت فروشگاهی ومالی اصناف است. گزارش خبرنگار اخبارصنفی حاکیست که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نامه ای از دفتر خدمات عمومی وتجارت وزارت صمت به اتاق اصناف ایران ارسال شد […]

اخبار صنفی – ضرورت ادغام سامانه‌های “شفافیت فروشگاهی” و “سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی”بسیار ضروری است زیرا آنچه که این دوسامانه می خواهند به آن برسند شفافیت فروشگاهی ومالی اصناف است.
گزارش خبرنگار اخبارصنفی حاکیست که
در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نامه ای از دفتر خدمات عمومی وتجارت وزارت صمت به اتاق اصناف ایران ارسال شد ودر آن درخواست شد تا اتاق اصناف ایران مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال در اختیار آقای قمری سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت قرار دهد تا سامانه شفافیت فروشگاهی را در اصناف راه اندازی کند. در این نامه قید شده بود که محل استقرار کارشناسان این سامانه در ساختمان فعلی بازرسی ونظارت اتاق اصناف تهران باید باشد. این ساختمان متعلق به دبیرخانه هیات عالی نظارت است مه اتاق اصناف تهران از آن بهره برداری می کند ومحل استقرار بازرسان اصناف تهران بزرگ است. این سامانه همچنین یکی از وظایفش ساماندهی واحدهای صنفی غیرمجاز است. ضمن اینکه در پی این سامانه مقرر بود تا نرم افزار صنفی من هم به اصناف در قبال دریافت هزینه داده شود که در خصوص نرم افزار صنفی من بعد از تکمیل شدن اطلاعات اطلاع رسانی مفصلی خواهیم داشت که از کجا به کجا رسید.
از سوی دیگر وزارت اقتصاد هم میخواهد سامانه مودیان وپایانه های فروشگاهی را باهدف شفافیت فروشگاهی ومالی وتسهیل در امر دریافت مالیات بر مبنای طرح جامع مالیاتی اجرایی کند.
از نکات جالب این دوسامانه که دو وزارتخانه می خواهند در اصناف جدگانه پیاده کنند این است که هر دو سامانه شفافیت فروشگاهی و سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی عملکردی کاملا یکسان دارند که متولی سامانه اول، وزارت اقتصاد و دارایی و متولی سامانه دوم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
کاش یکی در دولت پیدا شود وبگوید آخر این چکاری است مگر از اصناف چه چیزی باقی مانده است که اینگونه تمام آزمایشات سامانه ها را روی اصناف پیاده می کنید در حالی که اصلا آموزشی ندادید.
تازه چرا برای یک کار دولتی پول از اصناف می گبرید؟
اگر هدفی جز خدمت ندارید که ماهم می دانیم چنین است چرا این دو سامانه با هم ادغام نمی شوند و در راستای نحوه استفاده از آن، آموزش‌های کافی برای اصناف در نظر گرفته نمی شود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.