تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
6
مسعود سپهرزاد، رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران:

دولت قدمي براي کمک به هنر- صنعت فرش برنمي دارد

  • کد خبر : 2551
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
دولت قدمي براي کمک به هنر- صنعت فرش برنمي دارد

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران با ابراز تاسف از وضعيت فرش دستباف در بازار داخل و خارج از کشور گفت: متاسفانه هم اکنون در بازار فرش رکود حاکم است و نسبت به سال گذشته هم تفاوت چنداني نداشته است. به گزارش خبرنگار اخبار صنفی ، مسعود سپهرزاد، رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران در […]

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران با ابراز تاسف از وضعيت فرش دستباف در بازار داخل و خارج از کشور گفت: متاسفانه هم اکنون در بازار فرش رکود حاکم است و نسبت به سال گذشته هم تفاوت چنداني نداشته است.

به گزارش خبرنگار اخبار صنفی ، مسعود سپهرزاد، رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران بيان کرد: شرايط سخت اقتصادي کشور و افزايش و بي ثباتي نرخ ارز، تقاضا براي فرش را بسيار کم کرده است. مشتري هاي داخلي به دليل گران شدن قالي دستباف، خريد خيلي کمي دارند و متاسفانه تقاضاي تجار خارجي هم نسبت به قبل کاهش داشته است.

وي در مورد صادرات فرش دستباف يادآور شد: از آنجا که در خارج از کشور براي قالي ايراني تبليغ نمي شود، صادرات قالي دستباف نسبت به سال گذشته کمتر شده است. تحريم ها و ممانعت از ورود فرش ايراني به کشورهاي هدف، عامل ديگر افت صادرات قالي دستباف است.

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران افزود: صادرات در دو ماه ابتداي سال نسبت به سال گذشته با رکود مواجه شده است. عدم تبليغ قالي دستباف ايراني در خارج از کشورعامل اصلي اين افت صادراتي شده است. هر محصولي که براي فروش عرضه مي شود نياز به تبليغات و بازار سازي دارد. دولت هم قدمي براي کمک به اين هنر- صنعت برنمي دارد.

سپهرزاد در ادامه به تحريم ها اشاره کرد و گفت: عمدتا بازار فرش دستباف متاثر از تحريم هاست. کشورهاي هدف مانع از ورود اين کالا به کشورشان مي شوند. تجار و بازرگانان که در اين شغل هستند بايد دست به دست هم دهند تا قالي ايران بتواند دوباره جايگاه اصلي خود را در سطح جهان به دست بياورد؛ ولي متاسفانه اراده و حرکتي در اين راستا نمي بينيم.

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران در پايان ياد آور شد: اگر تحريم ها برداشته شود و يا برجام به نتيجه برسد، مي توانيم به بهبود شرايط اميدوار باشيم. درهر حال سياست خارجي و اقتصاد کشور بايد هم سو شده و در يک راستا حرکت کنند تا شاهد رونق؛ هم در بازار داخلي و هم در صادرات باشيم.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.