تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
8
داود عبداللهي فرد، رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران

تهيه جهيزيه برخي زوج ‌ها از سمساري ‌ها

  • کد خبر : 2558
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تهيه جهيزيه برخي زوج ‌ها از سمساري ‌ها

اخبار صنفی -رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران با تاييد خبر خريد جهيزيه از سوي تعدادي از زوج‌ هاي جوان از سمساري‌ها، گفت: قيمت لوازم خانگي در دو سال اخير افزايش قابل توجهي را تجربه را کرد و اين يک واقعيت اجتماعي است که برخي از زوج ‌ها براي تهيه مايحتاج زندگي به سمساري‌ […]

اخبار صنفی -رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران با تاييد خبر خريد جهيزيه از سوي تعدادي از زوج‌ هاي جوان از سمساري‌ها، گفت: قيمت لوازم خانگي در دو سال اخير افزايش قابل توجهي را تجربه را کرد و اين يک واقعيت اجتماعي است که برخي از زوج ‌ها براي تهيه مايحتاج زندگي به سمساري‌ ها مراجعه مي ‌کنند؛ البته اين موضوع چندان مرسوم و فراگير نشده اما نمي‌توان گفت که اصلا وجود ندارد و زوج ‌هايي که توان مالي آنها کم است براي شروع زندگي کالاي دسته دوم خريداري مي‌کنند.

داود عبداللهي فرد، رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران با اشاره به افت توان خريد لوازم خانگي نو، گفت: امروز مابه‎التفاوت تبديل کالاي دسته دوم به کالاي نو براي بسياري از خانواده ها سنگين شده است از اين رو تا کالاي آنها کاملا فرسوده نشود آن را تعويض و تبديل به احسن نمي کنند و همين موضوع بر بازار سمساري ها تاثير مستقيم گذاشته در حالي که در گذشته مردم حداقل چند سال يکبار وسايل خانه خود را نو مي کردند.

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران با اشاره به رکود حاکم بر بازار، ادامه داد: قيمت لوازم خانگي بالا و توان خريد مردم کم و همين موضوع بازار را در شرايط رکود برده است. اما به نظر مي رسد مهم ترين عامل رکود بازار بلاتکليفي مردم باشد؛ چراکه چندان به فکر تغيير لوازم خانه نيست از اين رو بازار سمساري ها خوب نيست.

عبداللهي فرد با بيان اينکه قيمت کالاي دسته دوم به صورت توافقي تعيين مي شود، افزود: رضايت فروشنده در نرخ فروش تعيين‎کننده است و تا نظر فروشنده جلب نشود کالايي خريد و فروش نخواهد شد؛ امروز فروشندگان آگاه شده اند و حدود قيمت لوازم خانگي را مي دانند؛ لذا براي فروش يک کالا حداقل از چند سمسار دعوت مي کنند که نرخ بر کالاي آنها بگذارند و تا به قيمت اصلي و واقعي نرسند کالاي خود را نمي فروشند.

وي با اشاره به داغ شدن بازار خريد و فروش کولرهاي آبي و گازي، تصريح کرد: مراجعه براي خريد کولرهاي گازي دسته دوم در روزهاي گذشته افزايش پيدا کرده است چراکه مصرف برق و آب اين کولرها مناسب است از اين رو اين کالا بورس خريد و فروش کالاهاي روزانه سمساري ها شده است.

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران همچنين بيان کرد: افزايش قيمت جنس نو تاثير خود را بر قيمت کالاهاي دسته دوم مي گذارد سمسارها نيز کالاي دسته دوم را مي خرند و از آنجايي که فروشنده قيمت ها را دارد به راحتي و با نرخ پايين کالاي خود را نمي فروشد.

به گفته عبداللهي؛ کالاي دسته دوم نرخ مصوب ندارد و نرخ کولر آبي در سمساري ها حداقل بين ۳ تا ۴ ميليون تومان است و کولرهاي گازي دسته دوم ۱۵ ميليون تومان به بالا خريد و فروش مي شوند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.