تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
0

تبلیغ «خرید امسال با قیمت پارسال» برای فروش لوازم خانگی عوام‌فریبی است

  • کد خبر : 4311
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
تبلیغ «خرید امسال با قیمت پارسال» برای فروش لوازم خانگی عوام‌فریبی است

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران با انتقاد از تبلیغات عوام‎فریبانه برخی فروشگاه‌های بزرگ فروش لوازم خانگی، خواستار توجه ویژه متولیان صداوسیما برای استعلام محتوای تبلیغات در این حوزه شد. به گزارش اخبار صنفی از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، اکبر پازوکی، رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: فروشگاه‌های […]

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران با انتقاد از تبلیغات عوام‎فریبانه برخی فروشگاه‌های بزرگ فروش لوازم خانگی، خواستار توجه ویژه متولیان صداوسیما برای استعلام محتوای تبلیغات در این حوزه شد.

به گزارش اخبار صنفی از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، اکبر پازوکی، رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عوامفریبی و تبلیغات کذب با عنوان «خرید امسال با قیمت پارسال» مردم را به سمت خود می‌کشانند. این در حالی است که هیچ شرکتی در سال جدید افزایش قیمت نداشته و مجوز چنین کاری نیز به هیچ شرکتی ارائه نشده است.

وی درباره ساز و کار افزایش قیمت‌ها در بازار گفت: برای افزایش قیمت، تولید کنندگان ابتدا باید فاکتورهای خرید خود را بر مبنای سال ۱۴۰۳ را به سازمان حمایت ببرند و تقاضای افزایش قیمت خود را به صورت رسمی ارائه دهند؛ در ادامه اگر این تقاضا مورد تایید قرار بگیرد منجر به شکل‌گیری «لیست سه ستونه» شرکت می‌شود این لیست در سامانه ۱۲۴ ثبت و ضبط و در نهایت ابلاغ می‌شود.

پازوکی ادامه داد: طبیعتا این روند، یک پروسه زمانبر است و با توجه به تعطلات نوروزی و همزمان شدن روزهای ابتدایی سال جدید با ماه مبارک رمضان، تاکنون کارخانه‌های لوازم خانگی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند. از سوی دیگر تمامی شرکت‌های تولیدی فروردین ماه هر سال مشغول انبارگردانی و به روز رسانی موجودی خود هستند و فعالیت خود را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران با انتقاد از صداوسیما نیز گفت: با تمام این تفاسیر این فروشگاه‌ها در رسانه ملی به صورت برجسته عنوان می‌کند که «مردم در مراکز ما می‌توانند خرید سال جدید خود را با قیمت سال گذشته انجام دهند!» و عامه مردم در تبلیغات پخش شده از صدا و سیمای ملی فریب چنین جملاتی را می‌خورند.

پازوکی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و گستره رسانه ملی و تاثیر تبلیغات منتشر شده در آن برای عموم مردم، صدا و سیما وظیفه صحت سنجی تبلیغات منتشر شده در رسانه ملی را دارد. متولیان امر در صدا و سیما باید از مراجع قانونی همچون کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران در این حوزه استعلام بگیرند و تبلیغات دریافت شده را صحت سنجی کنند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.