تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
2
صدور سیستمی پروانه کسب مشکل یا راه حل؟

چرا کسی این بچه را گردن نمی گیرد؟؛دردسرهای سامانه صدور پروانه کسب برای اتحادیه ها ومردم

  • کد خبر : 753
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
چرا کسی این بچه را گردن نمی گیرد؟؛دردسرهای سامانه صدور پروانه کسب برای اتحادیه ها ومردم
انجام مراحل صدور پروانه کسب از طریق سامانه صدور پروانه کسب برای متقاضایان ومدیران اجرای اتحادیه های صنفی ماههاست که به یک چالش سخت تبدیل شده است. درحالی که مدیران اجرایی نسبت به این موضوع گلایه دارند متولیان امر سیستم صدور پروانه کسب هریک دیگری را مقصر می دانند. تاکجا این روند ادامه خواهد دشات؟

براساس قانون تسهیل کسب وکار صدور پروانه کسب باید از طریق سیستم ودرگاه ملی صدور مجوز کسب وکار انجام شود که در وزارت اقتصاد ودارایی و مرکز ملی بهبود کسب وکار اقدامات فنی برای این موضوع مهم تصمیم سازی وتصمیم گیری می شود.
سامانه G4B.IRاز چندسال قبل فعال بود اما با اجرای قانون تسهیل کسب وکار این سامانه به درگاه ملی مجوز های کسب وکار متصل شد.تا وفق قانون شرایط برای صدور پروانه کسب سه روزه فراهم شود. هرچند اقدامات خوبی دراین خصوص ازطریق مرکز ملی بهبود کسب وکار در حال انجام است که با نهایی شدن آن به طور قطع پروانه کسب سه روز ه صادر خواهد شد اما این سامانه از ماهها قبل به شدت مختل شده است.
وفق توافقات انجام شده اتاق اصناف ایران باید هزینه فنی این سامانه را به دبیرخانه هیات عالی نظارت بپردازد تا سامانه صدور فعال وپشتیبانی فنی شود. وقتی در خصوص مشکلات عدیده این سامانه از هرکسی سوال پرسیده می شود. اتاق اصناف ایران خودش را مبرا از هر کوتاهی می داند. دبیرخانه هیات عالی نظارت تقصیر را به گردن مرکز ملی بهبود کسب وکار واتاق اصناف ایران می اندازد ومرکز ملی کسب وکار هم با استناد به نامه نگاری می گوید که تمام این مشکلات را به طور هفتگی به دبیرخانه هایت عالی نظارت براصناف اعلام کردیم.
مشکل کجاست؟
اینکه هرسه مسول سامانه به جای رفع مشکل سکوت اختیار کرده ودیگری را متهم می کنند ، چاره کار نیست. مردمی که متقاضی پروانه کسب هستند نباید مثل توپ در سامانه با انها برخورد شود. سامانه یک سیستم فنی است که نیاز به پشتیبانی لحظه ای دارد. تازمانی که تمام شرایط صدور پروانه کسب سه روز از طریق سیستم مرکز ملی مجوز های کسب وکار راه اندزای شود الان همان سامانه قبلی فعال است و در آینده هم قرار نیست سامانه دیگری جای گذرای شود بلکه موارد متعدد ر این سامانه کاهش ومدیریت سیستمی می شود که منجر به صدور پروانه کسب ویا تمدید آن می شود.
سوا ل این است کدام نهاد باید نظارت کند تاز در حال حاضر پروان های کسب تمدید یا صادر شود ؟ چرا سیستم پشتیبانی فنی لحظه ای ندارد واگر دارد چرا رفع مشکل نمی گردد؟ چرا کوتاهی سیستم باید به نام مدیران اجرایی در نزد افکار عمومی جلوه داده شود؟ روسای اتحادیه های صنفی واتاق اصناف کجایی این روند قرار دارند؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.