تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
4

هیات نمایندگان اتاق اصناف ؛ سفیران اصناف شهرهای دور از پایتخت

  • کد خبر : 1641
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
هیات نمایندگان اتاق اصناف ؛ سفیران اصناف شهرهای دور از پایتخت

خانواده بزرگ اصناف ایران اسلامی برای اینکه بتواند حرف و مشکلاتشان را به مسولان استانی وملی انتقال دهند قانون نظام صنفی فرصت بسیار خوبی را در اختیار شهرهای کوچک و حتی شهرستانها قرار داده است تا در کنار روسای کلانشهر ها با مسوولان ملی ارتباط داشته باشند. هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها ، متشکل از […]

خانواده بزرگ اصناف ایران اسلامی برای اینکه بتواند حرف و مشکلاتشان را به مسولان استانی وملی انتقال دهند قانون نظام صنفی فرصت بسیار خوبی را در اختیار شهرهای کوچک و حتی شهرستانها قرار داده است تا در کنار روسای کلانشهر ها با مسوولان ملی ارتباط داشته باشند.
هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها ، متشکل از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف شهرهای یک استان است.
هیات نمایندگان اتاق اصناف استان عضو پارلمان اتاق اصناف ایران است و تعیین کننده هیات رییسه اتاق اصناف ایران هستند و از سوی دیگر چشمان آنها به نمایندگان از اصناف استانی که راه یافتند ناظر بر عملکرد هیات رییسه اتاق اصناف ایران وکمیسیون های اتاق است.
همچنین هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها به پشتوانه رای مستقیم و غیر مستقیم اصناف استان زبان گویای مشکلات خواسته‌های اصناف در دیدار با مسئولان ملی و استانی هستند.
انتخابات هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها از هفته جاری آغاز شده است. در این مرحله رای ها رقابتی نیست زیرا اعضای صنوف تولیدی وخدمات فنی با اعضای صنوف توزیعی و خدماتی هیچ رقابتی ندارند و تعداد افرادی که از این صنوف باید به هیات نمایندگان راه یابند مشخص است واصلا هم صنوف تولیدی با صنوف توزیعی هیچ رقابتی در تعداد آرا ندارند.
مثلاً در مازندران که تعداد اعضای هیات نمایندگان ده نفر است یک نفر از مرکز استان مستقیم به پارلمان می رود. حالا اگر رییس اتاق اصناف مرکز استان از صنوف توزیعی باشد از تعداد صنوف توزیعی که پنج نفر است یک نفر ترجمه هیأت نمایندگان توزیعی استان درجریان انتخابات کسر شده. باید چهار نفر توزیعی بیایند. وپنج نفرشان باید تولیدی باشد.
پس تعداد آرای صنوف تولیدی هرچه باشد فقط پنج نفر تولیدی و تعداد آرای توزیعی حتی اگر بیشتراز تولیدی هم باشد بازهم چهارنفره انتخاب می شوند.
همانطور که دیدی در این انتخابات هیچ رقابتی بین صنوف تولیدی توزیعی وجود ندارد که هریک از دو گروه از بین آنکه به گروه دیگر رای بدهد خودشان می افتد. زیرا باهم رقیب نیستند.
انتظار می رود انتخابات هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها در سراسر کشور به گونه ای برگزار شود که از فرصتی که قانون به شهرستانهای غیراز مراکز استانها داده است برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق اصناف استانها به نحو احسن بهره ببرند.

رضا صادقی

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل

دواطلب هیات نمایندگان اتاق های اصناف استان مازندران

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.