تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

هشدار SEC به شرکت‌های حسابرسی: مراقب مشتریان کریپتویی خود باشید

  • کد خبر : 3191
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
هشدار SEC به شرکت‌های حسابرسی: مراقب مشتریان کریپتویی خود باشید

پاول مونتر‌(Paul Munter)، حسابرس ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در بیانیه‌ای خطاب به شرکت‌های حسابرسی نسبت به عمل به تعهدات خود در قبال این کمیسیون در زمان کار با شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال هشدار داد. به گفته مونتر، ارائه داده‌های اشتباه و گمراه‌کننده عواقب جدی به همراه خواهد داشت. به […]

پاول مونتر‌(Paul Munter)، حسابرس ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در بیانیه‌ای خطاب به شرکت‌های حسابرسی نسبت به عمل به تعهدات خود در قبال این کمیسیون در زمان کار با شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال هشدار داد. به گفته مونتر، ارائه داده‌های اشتباه و گمراه‌کننده عواقب جدی به همراه خواهد داشت.
به گزارش اخبارصنفی و به نقل از کوین تلگراف، به گفته مونتر، شرکت‌های ارز دیجیتال ممکن است شرکت‌های حسابرسی را برای بازبینی بخش‌های خاصی از کسب و کارشان به کار گیرند و گزارش آن را تحت عنوان آدیت و یا گزارش حسابرسی منتشر کنند. با این حال، مونتر معتقد است این گزارش، با حسابرسی‌های مالی تفاوت دارد و ارائه آن نه تنها گمراه‌کننده است، بلکه می‌تواند مسئولیت قانونی داشته باشد.
به گفته مونتر، شرکت‌های حسابرسی طبق قانون بورس و اوراق بهادار در سال ۱۹۳۴ تعهد دادند تا در صورت مشاهده فعالیت‌های غیرقانونی، آن‌ها را به کمیسیون بورس گزارش دهند. وی خاطرنشان کرد تحریف ملموس واقعیت‌ها توسط این شرکت‌ها و یا مشتریان آنها می‌تواند قانون سال ۱۹۳۴ را نقض کند و منجر به محکوم شدن و یا تعلیق شرکت شود. علاوه بر این، این قوانین می‌تواند برای افراد نیز اعمال شود.
حسابرس ارشد کمیسیون بورس به شرکت‌های حسابرسی توصیه می‌کند این مسائل را هنگام پذیرش مشتریان جدید در نظر بگیرند و محدودیت‌های قراردادی خاصی را در این زمینه اعمال کنند.
وی در این رابطه گفت:
«بهترین روش این است که شرکت حسابرسی همکاری با مشتری خود را از طریق انتشار اطلاعیه‌های عمومی پایان دهد یا در صورت کافی نبودن، کمیسیون بورس را مطلع سازد.»
به عقیده مونتر، استقلال شرکت‌های حسابرسی مسئله‌ای حیاتی است و در صورت وجود منافع مشترک یا تضاد منافع در بیانیه‌های عمومی این شرکت‌ها و مشتریانشان، ممکن است تعلیق شوند.
بر اساس این بیانیه، کمیسیون بورس ظرفیت لازم برای بررسی کامل تمام گزارش‌های حسابرسی مالی را ندارد و به همین خاطر، به پیروی شرکت‌های حسابرسی از قوانین فدرال اوراق بهادار متکی است. در ۲۰۲۲ هم این کمیسیون بولتن شماره ۱۲۱ حسابداری را منتشر کرد که آن هم به لزوم افشای ارتباطات شخص ثالث اشاره داشت و به عنوان مورد دیگری از «تنظیم‌گری از طریق برخورد قانونی» هدف انتقادات شدید قرار گرفت.
همزمان با هشدار به شرکت‌های حسابرسی در مورد همکاری با شرکت‌های ارز دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قوانین جدیدی منتشر کرده که بر اساس آن از شرکت‌های عمومی از جمله شرکت‌های ارز دیجیتال ثبت شده مثل کوین بیس، ماراتون دیجیتال و رایت بلاک‌چین خواسته است تا حوادث مهم مرتبط با امنیت سایبری را ظرف ۴ روز اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.