تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ارائه کرد

  • کد خبر : 3053
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ارائه کرد

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا طرحی را ویژه قانون‌گذاری فضای ارزهای دیجیتال این کشور ارائه کرده‌اند. این طرح ۲۱۲ صفحه‌ای که «قانون نوآوری و فناوری‌های مالی در قرن بیست‌ویکم» نام دارد، شامل تعاریفی جدید برای قانون‌گذاری این حوزه و همین طور معافیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال است و علاوه‌بر این، مسیر کلی […]

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا طرحی را ویژه قانون‌گذاری فضای ارزهای دیجیتال این کشور ارائه کرده‌اند. این طرح ۲۱۲ صفحه‌ای که «قانون نوآوری و فناوری‌های مالی در قرن بیست‌ویکم» نام دارد، شامل تعاریفی جدید برای قانون‌گذاری این حوزه و همین طور معافیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال است و علاوه‌بر این، مسیر کلی ثبت و دریافت مجوز برای صرافی‌های ارز دیجیتال از کمیسیون بورس و کمیسیون معاملات آتی کالا را ترسیم می‌کند.
به گزارش اخبارصنفی و به نقل از «decrypt»، روز پنجشنبه قانون‌گذاران ایالات متحده طرحی را با هدف از بین بردن عدم قطعیت نظارتی که در صنعت دارایی‌های دیجیتال وجود دارد، ارائه کردند.
گلن تامپسون، رئیس کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان اعلام کرد که این لایحه ۲۱۲ صفحه‌ای با عنوان «قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم» به دنبال ایجاد «یک چارچوب نظارتی بسیار مورد نیاز» برای فضای دارایی دیجیتال است و یک «نقطه عطف مهم» را نشان می‌دهد.
این لایحه به دنبال ایجاد تعاریف جدیدی است، معافیت‌های دارایی‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد و مسیری را برای واسطه‌های دارایی دیجیتال مانند صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) مشخص می‌کند.
در این طرح کمیسیون بورس و اوراق بهادار این اختیار را خواهد داشت تا در برابر ادعاهای صادرکنندگان توکن مبنی بر اینکه پروژه‌های آن‌ها استانداردهای ذکر شده در قانون را برآورده می‌کند، مخالفت کند.
صادرکنندگان دارایی‌های دیجیتالی ملزم به رعایت رژیم افشای جدید تحت قوانین، ارائه اطلاعات در مورد اقتصاد پروژه، طرح توسعه و سایر موارد هستند. این شامل الزام صادرکنندگان توکن برای افشای کد منبع پروژه است.
طبق یک گزارش کوتاه، این لایحه قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را اصلاح می‌کند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید «نوآوری» را به عنوان عاملی در هنگام صدور قوانین جدید در نظر بگیرد. بر اساس این لایحه، کالاهای دیجیتالی مانند بیت کوین و استیبل کوین‌های پرداخت، اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند.
فرنچ هیل، یکی از حامیان اصلی این لایحه، این لایحه را به عنوان «قانونی مهم» توصیف کرد و افزود که این طرح هم از مصرف کنندگان محافظت می‌کند و هم نوآوری را در ایالات متحده حفظ می‌کند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر استفاده از استیبل کوین‌های پرداخت در پلتفرم‌های ثبت شده در این کمیسیون نظارت دارد، اما هیچ کنترلی بر طراحی، ساختار یا عملکرد استیبل کوین‌های پرداخت ندارد.
شرکت‌هایی که به‌دنبال ثبت یک کارگزار/فروشنده یا سیستم معاملاتی جایگزین در SEC به منظور خدمت به عنوان واسطه دارایی‌های دیجیتال هستند، ملزم به ارائه بازرسی توسط آژانس هستند.
در برگه اطلاعات ارائه شده توسط کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان آمده است:
«کنگره باید برای پر کردن شکاف‌های نظارتی بین SEC و CFTC قانونی وضع کند. قوانین و مقررات اوراق بهادار بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد دارایی‌های دیجیتال را در نظر نمی‌گیرند.»

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.