تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
3
سازمان صمت ایلام قانونگرایی یا قانون سازی برای یک نفر؟

سازمان صمت ایلام ومرغی که یک پا دارد

  • کد خبر : 826
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
سازمان صمت ایلام ومرغی که یک پا دارد
درپی نامه های دوپهلوی دبیرخانه هیات عالی نظارت واقدام آشکار خلاف قانون نظام صنفی سازمان صمت ایلام در خصوص انتخابات میان دوره ای هیات رئیسه اتاق اصناف این شهرستان سازمان صمت ایلام از هرگونه پاسخ گویی به سوالات قانونی وشکایت قانونی خودداری می کند.

ماجرای جالب اتاق اصناف ایلام زمانی فاش شد که در انتخابات میان دوره ای هیات رئیسه اتاق اصناف رئیس اتحادیه مشاور املاک به عنوان سهمیه صنوف تولیدی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایلام شد. اینکه کی وچطور یک فرد که در سال ۹۸ پروانه کسب گرفته و بر روی پروانه کسب رسته خدماتی درج شده است ولی سهمیه صنوف تولیدی می شود چه چیزی را به ذهن مردم نقش می بندد؟
در پی تغییر وتحولات انجام گرفته عضو اصلی وعلی البدل نمایندگان صنوف تولیدی در هیات رئیسه اتاق اصناف ایلام حذف شدند ومقررشد که درانتخابات میان دوره ای نمایندگان صنوف تولیدی وفق ماده ۳۳ قانون نظام صنفی کشور که می گوید: در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان دارای پنج نفر عضو اصلی به ترتیب شامل یک رئیس، دو نائب‌رئیس(اول و دوم)، یک دبیر و یک خزانه‌دار و دو نفر عضو علی‌البدل می‌باشند. دو نفر از اعضای اصلی هیات‌رئیسه از بین صنوف تولیدی – خدمات فنی، دو نفر از صنوف توزیعی – خدماتی و یک ‌نفر از حائزین اکثریت آراء انتخاب می‌شوند.برگزیده شوند.
روز ۱۱خردادماه سازمان صمت ایلام از دبیرخانه هیات عالی نظارت استعلام گرفت که همان روز در پاسخ استعلام به سازمان صمت ایلام کتبی اعلام شد که اتحادیه مشاوراملاک جزوصنوف توزیعی وخدماتی است.
علی رغم نامه دبیرخانه هیات عالی نظارت وزارت صمت دریک اقدام جالب توجه سازمان صمت ایلام انتخابات را در اواخر خردادماه آنطور که خودش می خواهد برگزار می کند ورئیس اتحادیه مشاوران املاک را ازبخش صنوف تولیدی عضو اصلی هیات رئیسه می کند. بعدازانتخابات اعضای صنوف تولیدی نسبت به این موضوع شکایت می کنند ولی سازمان صمت ایلام بدون در نظر گرفتن شکایت برای افرادی که در انتخابات شرکت کردند و رای اوردند جلسه تعیین سمت برگزار و برای آنها اعتبارنامه صادر می کند وحالا رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایلام نایب رئیس اول اتاق اصناف ایلام است.
ماجرا به همین جا ختم نمی شود. درپی شکایت صنوف تولیدی پرونده ای دردبیرخانه هیات عالی نظارت تشکیل می شود ودر تاریخ ۸تیرماه از سازمان صمت ایلام خواسته می شود دلیل انتخاب رئیس مشاوران املاک به عنوان صنوف تولیدی را باشند بیان دارد . وی بدون ارائه سند این موضوع را محول به مصوبه کمیسیون نظارت ایلام میداردکه درسال ۹۶ تصمیم گرفته شد تا اتحادیه مشاوران املاک صنوف تولیدی باشد. در ادامه به سازمان صمت گفته می شود سند مصوبه را ارسال کند اما براساس گزارش دریافتی هنوز چنین مصوبه ای به دبیرخانه هیات عالی نظارت نرسیده است برخلاف نامه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ درتاریخ اول تیرماه ۱۴۰۱ درپاسخ به نامه دیگرسازمان صمت ایلام دبیرخانه اعلام میک ند اتحادیه مشاوران املاک تولیدی است. مبنای این تاییدیه کدام مصوبه است؟
اما جالب تراینجاست، رئیس سازمان صمت درحالی مدعی است که درسال ۹۶ اتحادیه مشاوران املاک تولیدی شده است که درسال ۹۸ برای رئیس اتحادیه پروانه کسب رسته توزیعی وخدماتی صادرشده است ووی در انتخابات اتحادیه با همین پروانه کسب شرکت کرده است. سوال اینجاست مصوبه سال ۹۶ کمیسیون نظارت را منتشر کنید که مستندات دلیل اینکه اتحادیه مشاوران املاک را تولیدی دانسته چی بوده است؟ دوم اینکه چطور می شود سال ۹۶ اتحادیه را صنوف تولیدی بدانند اما پروانه کسب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در سال ۹۸ را توزیعی وخدماتی صادر کنند؟ نقش کارشناس دبیرخانه هیات عالی نظارت دراین میان چیست؟ آیا رئیس دبیرخانه هیات عالی نظارت براصناف از محتوای نامه اخر که چنین اجازه را داده است مطلع بود؟ چراباید از دبیرخانه هیات عالی نظارت در خصوص یک قانون مشخص چند نظر متفاوت برای نقاط مختلف کشور دیده شود؟
مهمترین سوال این است که براساس کدام ماده از قانون نظا م صنفی کمیسیون نظارت شهرها ماهیت اتحادیه را معلوم می کند؟ رسته اتحادیه ماهیت را تعیین می کند چطور می شود رسته خدماتی جزو صنوف تولیدی می شود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.