تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
3
مصوبه هیات وزیران دولت سیزدهم اجرا نمی شود

حمایت ازمستاجران فقط روی کاغذ

  • کد خبر : 1131
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
حمایت ازمستاجران فقط روی کاغذ
برخلاف مصوبه هیات وزیران که در برای حمایت از مستاجران اعلام کردند چه مبلغی باید در اجاره مستاجران اضافه شود نه تنها بخشنامه در همان حد مصوبه روی کاغذ ماند بلکه شورای های حال اختلاف به راحتی برای مالکان حکم تخلیه صادر می کنند واز جریمه های مندرج در مصوبه هم اصلا خبری نیست.

هیات وزیران دولت سیزدهم در تیرماه به خاطر جو متشنج بازار مسکن واجاره بها مصوبه رای درحمایت از مستاجران وگذراند تا مستاجران دلخوش به روزهای بعد باشند. زمان اجرای این مصوبه روز یکم شهریورماه اعلام شده است.اما در کدام نقطه تهران ویا کشور مشاوران املاک این قانو ن را اجرا می کنند؟ وکدام مالک چنین قانوین را قبول کرده واجرا کرده است؟
در حال حاضر تنها چیزی که برای مالکان مهم است اسکناس است وتحت هیچ شرایطی غیرازاین کلمه را نمی شناسندو مالکان به مستاجران می گویند ماشما رابلند می کنیم بروید از دولت خانه اجاره کنید وجالب توجه اینجاست که درتهران حداقل مشاوران املاک یار ویاور مالکان هستند.
مشاوران املاک که در گرانی مسکن واجراه بها لذت روزگار را می برند وقتی هم برای مالک مستاجری پیدا میک نند از مالک به عنوان شیرینی کارشان سهم مالک از پرداخت کمیسیون نمی گیرند یعنی تااین حد رقم دریافتی کمیسیون از مستاجران برایشان جذاب است.
این وسط معلوم نیست دولت برای دلخوشی چه کسی غیراز مستاجر درحدشعار این مصوبه داشت؟ اصلا قراراست مجری این مصوبه ایا فقط مستاجران باشند که مالک انها را از خانه بیرون کرده است؟ چرا شورای حل اختلاف دادگستری ازاین مصوبه حمایت نمی کند واقدامبه صدور حکم تخلیه به نفع مالک برخلاف جزییات مصوبه می کند؟
آقای رئیس جمهور تا سال قبل رئیس قوه قضاییه بوده است آیا در جلسه هیات دولت نسبت به این موضوع راهکار ی دادند؟مالکان بدون هیچ مشکلی برای فقط افزایش تا دویست درصدی اجاره و رهن مستاجر را بیرون می کنند وهیچ سازمان وهیچ نهاد وهیچ ارگانی از مستاجرا ن جز روی کاغذ حمایتی نمی کند؟چرا باید دولت مصوبه ای را به مردم اطلاع رسانی کند که هیچ وزارتخانه وارگانی آنرا حمایت نکرده واجرا نمی کند؟ آیا از اثرات این نوع مصوبات بدون اجرا از سوی کارشناسان مطلع شدید؟
کمی بامستاجران حداقل دولت مدارا کند ومصوبه ای را داشته باشد که از سوی مجریان دولتی وصنفی به ان احترام گذاشته واجرا شود. مستاجران هیچ حامی ندارند وبا طرح هایی که دولت اعلام می کند فقط افرادی که خانه دارند وی مخواهند به خانه ای بزرگتر تبدیل کنند ویا پول زیا دارند خانه ای می خرند مستاجری که پول اجاره و رهن خانه را ندارد چگونه می خواهد میلیارد پول بدهد چند خانه بخرد ومیلیون ها تومان در ماه پول قسطش را بدهد؟ وام مسکن قعلی هم که کفاف تنها ۷متر خانه درتهران را می دهد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.