تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
7
چشم امید مردم به ناظران اجرای قانون نظام صنفی

حراست سازمان هاو ادارات صمت در کشور دقیقاً کجاست؟؛خواب متخلفان آیا آشفته می شود؟

  • کد خبر : 1246
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
حراست سازمان هاو ادارات صمت در کشور دقیقاً کجاست؟؛خواب متخلفان آیا آشفته می شود؟

به گزارش «مالی چی پرس »در طول حداقل یکسال اخیر اجرای قانون نظام صنفی و بخشنامه های هیات عالی نظارت براصناف ازسوی بسیاری از سازمان‌ها و ادارات صمت در کشور با اجرا نشده ویا در جریان بازی نامه نگاری ها مظلوم واقع شده است اما حتی یک گزارش نداشتیم که حراست ادارات صمت مسوولی را […]

به گزارش «مالی چی پرس »در طول حداقل یکسال اخیر اجرای قانون نظام صنفی و بخشنامه های هیات عالی نظارت براصناف ازسوی بسیاری از سازمان‌ها و ادارات صمت در کشور با اجرا نشده ویا در جریان بازی نامه نگاری ها مظلوم واقع شده است اما حتی یک گزارش نداشتیم که حراست ادارات صمت مسوولی را به تخلفات اداری معرفی کرده باشد چرا؟
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش حراست در سازمانها گفتند:انتظار و توقع آن است که حراست‌ها در سازمان‌ها بیشتر فعال شوند؛ یکی از وظایف حراست‌ها، پیشگیری از برخی تخلفات اداری و پیگیری و گزارش موضوع تخلف است؛ وزیر دادگستری موضوع تحرک بیشتر حراست‌ها و بازرسی‌های درون سازمانی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه‌های مختلف را پیگیری کند و دستگاه نظارتی قوه قضائیه نیز این مهم را مورد عنایت قرار دهد و توجه کند که حراست‌ها در دستگاه‌های مختلف آیا به وظایف خود عمل می‌کنند یا خیر؛ در این ز مینه قانون و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام موجود است.
با این بیانات رییس قوه قضائیه حجت بر رییس حراست وزارت صمت و تمام روسای حراست صمت در کشور تمام است وباید به تکلیف قانونی و شرعی که دارند قاطعانه عمل کنند.
در بسیاری از شهرها عمل نکردن به قانون نظام صنفی و بخشنامه های دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف از سوی رییس سازمان صمت و ‌اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف مشهود است به خصوص طی دیروز و امروز و همینطور روزهای آینده اجرای ماده ٣۵قانون نظام صنفی و بخشنامه مورخه ٣٠ مرداد ماه ١۴٠١ که در تهران به دقت اجرا شد اما در شهرهای دیگر خبرهای خوبی به گوش نمی رسد.
حراست ادارات صمت در شهرهای مشهد رشت اهواز اصفهان شیراز ارومیه تبریز اندیمشک کرمان یزد کرج و خیلی از شهرهای دیگر باید دقیق تر نظارت کنند و نگاهی به مصوبات کمیسیون‌های نظارت شهرت درطول حداقل یکسال اخیر داشته باشند تا ببینند چه خبر است.
آیا حراست ادارات و سازمانهای صمت بر اجرای دقیق قانون نظام صنفی نظارت دارند؟ آیادنخواهند گذاشت عده ای خاص و طالبان قدرت با دیگر به هر ترفندی به چرخه انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف وارد شوند؟ در روزهای آینده افرادی که تاییدیه ورود به انتخابات را می گیرند نشان خواهد داد حراست کدام شهر ناظر واقعی بر اجرای قانون است ومتخلف را به تخلفات اداری معرفی کرده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.