تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

افت شديد قيمت خودروها

  • کد خبر : 2398
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
افت شديد قيمت خودروها

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اينکه قيمت خودرو بويژه خودروهاي مونتاژي طي روزهاي گذشته در بازار کاهش يافته، گفت: قيمت برخي از اين خودروها تا يک ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان افت کرد. سعيد مؤتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد کاهش شديد […]

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اينکه قيمت خودرو بويژه خودروهاي مونتاژي طي روزهاي گذشته در بازار کاهش يافته، گفت: قيمت برخي از اين خودروها تا يک ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان افت کرد.

سعيد مؤتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد کاهش شديد قيمت خودروهاي مونتاژي گفت: طي هفته هاي گذشته در مجموع قيمت خودروهاي داخلي و مونتاژي کاهشي بوده البته در مواردي نيز ثبات قيمت وجود داشته؛ اما اغلب خودروهاي توليد داخل و مونتاژي کاهش قيمت داشته است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: در چند روز گذشته قيمت تيگو ۸ کاهش قابل توجهي داشته است، به طوري که مدل ۱۴۰۱ اين خودرو از ۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به سه ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان کاهش يافته است و مدل ۱۴۰۲ اين خودرو نيز اکنون در بازار حدود سه ميليارد و ۳۵۰ ميليون تومان است.

وي اظهار داشت: خودرو جک اس ۵ نيز که تا چند روز پيش در بازار به قيمت يک ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان عرضه مي شد، اکنون به حدود يک ميليارد و ۶۷۰ ميليون تومان رسيده است.

مؤتمني بيان داشت: قيمت خودرو ديگنيتي پرايم نيز از ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به حدود ۲ ميليارد و ۷۰ ميليون تومان کاهش يافته است.

وي در ادامه به کاهش ۴۰۰ ميليون توماني خودرو فيدليتي اشاره کرد و گفت: فيدليتي ۷ نفره که تا چند روز گذشته به قيمت ۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان در بازار عرضه مي شد اکنون به يک ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان رسيده و فيدليتي ۵ نفره نيز از ۲ ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان به يک ميليارد و ۹۳۰ ميليون تومان کاهش يافته است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه به کاهش قيمت خودروهاي داخلي اشاره کرد و گفت: قيمت دنا اتومات طي روزهاي گذشته از ۹۵۰ به ۹۱۰ ميليون تومان و شاهين از ۶۴۰ به ۶۱۰ ميليون تومان و تارا نيز از ۹۲۰ ميليون تومان به ۹۰۵ ميليون تومان کاهش يافت است.

وي اظهار داشت: قيمت تارا دنده اي نيز از ۷۳۰ ميليون تومان به ۷۱۵ ميليون تومان کاهش يافته است

موتمني با بيان اينکه آرامش در بازار خودرو حاکم شده است، گفت: معاملات در بازار خودرو به نقطه صفر رسيده و در اين بازار رکود کامل حاکم شده است؛ مگر اينکه فروشندهاي بخواهد خودرو خود را زير قيمت بازار بفروشد در اين صورت مشتري براي خريد پيدا ميشود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه‎داران خودرو تهران با تاکيد بر افت قيمت خودروها نسبت به هفته گذشته، گفت: مصرفکننده واقعي با وجود افت قيمت ها باز هم توان خريد ندارد و برخي ديگر از خريداران نيز منتظر واردات خودروهاي دسته دوم هستند؛ چراکه هنوز بحث واردات منتفي نشده و اين احتمال وجود دارد که خودروهاي دسته دوم وارد کشور شود.

وي با بيان اينکه متقاضي براي خريد محصولات کارخانه اي زياد است، گفت: اگر عرضه هر کالا محدود شود در آن بازار واسطهگري و دلالي افزايش پيدا ميکند؛ اگر بخواهيم دلايل افزايش قيمت ۱۰ تا ۱۵ خودرو در يک ماه گذشته را بررسي کنيم متوجه خواهيم شد در آن مقطع شرکتها خودرو را فاکتور نميکردند؛ چراکه ميخواستند در ابتداي سال افزايش قيمت را اعمال کنند و عدم عرضه محصول در بازار باعث شد افرادي که دپو داشتند از اين فرصت استفاده و قيمت ها را افزايش بدهند.

به گفته موتمني؛ اگر نياز بازار تامين شود هيچگاه واسطهگري ايجاد نخواهد شد؛ بايد نياز بازار سنجيده و متناسب با آن محصول توليد و در بازار عرضه شود؛ اگر توان توليد متناسب با نياز بازار نيستيم بايد مجوز واردات صادر شود تا اينگونه تنظيم بازار صورت بگيرد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: بحران در بازار خودرو موضوع جديدي نيست و اين موضوع از سال ۹۷ ايجاد شده است از اين تاريخ به اين سو، ۵۰ درصد کمتر از نياز خودرو روانه بازار شد.

موتمني بيان کرد: در هر بازاري که انحصار شکل بگيرد بايد ناظر بر آن در نظر گرفته شود وجود داشته باشد و هر دولتي که آمد سعي کرد انحصار بازار خودرو را بشکند اما نتوانست موفق شود؛ اگر ميخواهيم بازار خودرو حالت طبيعي داشته باشد و انحصار شکسته شود بايد فضا رقابتي و مجوز واردات داده شود؛ خودروي کالاي مصرفي است و بايد آنقدر عرضه شود که انحصارها شکسته شود..

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.