تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5
حذف رانت بزرگترین نقطه ضعف سامانه نوین اصناف

واگذاری فرایند انتخابات اتحادیه‌های صنفی به سامانه نوین اصناف

  • کد خبر : 2497
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
واگذاری فرایند انتخابات اتحادیه‌های صنفی به سامانه نوین اصناف

پایگاه خبری اخبار صنفی / قاطعیت و امنیت خاطری که سامانه نوین اصناف به متقاضیان پروانه کسب از ابتدا تا انتهای فرایند کسب وکار می دهد باعث شده است تا برای پیشگیری از پارتی بازی در فرآیند برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی این بخش را هم به سامانه نوین اصناف واگذار شود. واقعیت این […]

پایگاه خبری اخبار صنفی / قاطعیت و امنیت خاطری که سامانه نوین اصناف به متقاضیان پروانه کسب از ابتدا تا انتهای فرایند کسب وکار می دهد باعث شده است تا برای پیشگیری از پارتی بازی در فرآیند برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی این بخش را هم به سامانه نوین اصناف واگذار شود.
واقعیت این است که تاثیری که سامانه نوین اصناف بر تسهیل و تسریع پروانه کسب دارد تاکنون هیچ سامانه ای در اصناف نداشته است.
شاید سامانه نوین اصناف مثل دیکته دیگری که نوشته می شود غلط های داشته باشد اما با اصلاح فرایند در آینده این سمانه بستر امن دریافت پروانه کسب و از همه مهمتر بستر مطمینی برای نظارت بر دارندگان پروانه کسب است.
سامانه ساران که الان مسولیت برگزاری فراخوان و انتخابات را دارد توسط فرد یا افراد پشت صحنه کنترل می‌شود به همین دلیل دیر یا زود برگزارشدن انتخابات و قطع سیستم برگزاری در حین انتخابات تاالان وجود داشته است.
با توجه به آنچه که در سامانه ساران دیده می شود پیشنهاد می گردد تا تمام امورات مربوط به سامانه ساران را به سامانه نوین اصناف واگذار شود.
شاید بپرسید چرا؟
پاسخ روشن است. اول اینکه جلوی هر نوع پارتی بازی در سامانه نوین اصناف گرفته می شود.
نکته دیگر اینکه در سامانه نوین اصناف تکنولوژی است که تصمیم می گیرد وفق قانون نظام صنفی کدام رییس و عضو هیات مدیره فعالیت کند.
به طور مشخص الان در سامانه نوین اصناف هر رییس اتحادیه ای در کشور که اعتبارنامه اش تمام شده باشد هرگز نامش در پایان پروانه کسب متقاضی آن اتحادیه قید نمیشود.
این کار سامانه نوین اصناف را باید مسوولان تقدیر کنند. حالا تصور کنید سامانه نوین اصناف که الان پارتی بازی سرش نمی شود به گونه ای طراحی شود که به طور اتوماتیک شش ماه قبل از پایان اعتبارنامه در اتحادیه و دو ماه قبل از پایان کار اتاق اصناف به طور خودکار و بدون دخالت فرد فرایند برگزاری انتخابات را به گونه ای انجام دهد که حتی امکان ثبت نام افرادی که مشمول قانون نظام صنفی هستند اصلا وجود نداشته باشد. آن وقت است که اجرای قانون نظام صنفی به طور اتوماتیک در اصناف چه تاثیر مثبتی بر افکار عمومی دارد.
حال سوال اینجاست چرا وقتی سامانه نوین اصناف است یک سایت که با دست کنترل می شود و یک سامانه به نام ساران باید وجود داشته باشد؟ چرا اتاق اصناف ایران از جیب مردم باید برای چند سامانه هزینه کند؟
سامانه نوین اصناف می تواند تمام راه‌های دور زدن قانون و پارتی بازی در اصناف را حذف کند آیا این سلامت در کار پاشنه آشیل سامانه نوین اصناف خواهد شد؟
همچنین یکی از ترفندهای برخی روسای اتحادیه های صنفی که عدم حضور در جلسه تعیین زمان فراخوان برگزاری انتخابات و نپرداختن هزینه فراخوان است به راحتی از طریق سامانه نوین اصناف مرتفع می شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.