تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5

ضرورت توجه به پيامدهاي اجراي صحيح ماده ۳۹ قانون نظام صنفي

  • کد خبر : 2049
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
ضرورت توجه به پيامدهاي اجراي صحيح ماده ۳۹ قانون نظام صنفي
عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران با تاکيد بر اهميت و تاثيرگذاري بازرسي امور مربوط به اتحاديه هاي صنفي گفت: انجام بهينه اين امر مهم مي تواند در اصلاح ساختار و عملکرد اتحاديه هاي صنفي و متعاقب آن اصناف مختلف نقش بسزايي داشته باشد.

حميدرضا رستگار، عضوهيئت رئيسه اتاق اصناف تهران در جلسه ويژه کميسيون ماده ۳۹ اين اتاق تاکيد کرد: همانطور که در قانون نظام صنفي آمده است؛ بازرسي امور مربوط به اتحاديه ها به منظور حصول اطمينان از رعايت ضوابط و مقررات صنفي و تنظيم گزارش هاي لازم است که اين وظيفه بر عهده کميسيون ماده ۳۹ اتاق اصناف قرار دارد؛ لذا عملکرد اين کميسيون مي تواند پيامدهاي بسياري داشته باشد.

وي اظهار داشت: با توجه به نص صريح قانون نظام صنفي کميسيون ماده ۳۹ از مهمترين کميسيون هاي اتاق اصناف محسوب مي شود. اعضاي اين کميسيون به لحاظ مسئوليت بزرگي که بر دوش دارند به طور قطع اهتمام ويژه و دقت نظر کافي در بازرسي از اتحاديه هاي صنفي داشته و در آناليز و بررسي موضوعات قانوني تلاش خواهند داشت.

رستگار تاکيد کرد: بدون شک زماني که اتحاديه هاي صنفي بتوانند وظايف قانوني خود را به شکل اصولي و درست انجام دهند نتايج آن در وضعيت اعضاي صنف متبوع و متعاقب آن در کليت جامعه اصناف ظهور خواهد کرد؛ لذا توجه به ماده ۳۹ قانون نظام صنفي و اجراي درست آن بايد به عنوان يکي از ارکان مهم مورد توجه قرار گيرد.

وي با تاکيد بر اهتمام هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران نسبت به اجراي صحيح اين ماده اظهار کرد: از آنجا که

اقدامات انجام گرفته در اين خصوص تاثيري عميق بر اصلاح ضعف ها و نواقص مي تواند داشته باشد؛ لذا هيئت رئيسه اتاق بجد پيگير گزارش هاي کميسيون مربوط_ کميسيون ماده ۳۹- است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.