تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5

سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال از سوی هکرهای کره شمالی

  • کد خبر : 3457
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال از سوی هکرهای کره شمالی

هکرهای کره شمالی در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده‌اند بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین «TRM Labs» منتشر شد، اگرچه سال هنوز به پایان نرسیده است، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را دزدیده‌اند که بیش […]

هکرهای کره شمالی در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده‌اند
بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین «TRM Labs» منتشر شد، اگرچه سال هنوز به پایان نرسیده است، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را دزدیده‌اند که بیش از ۲۰ درصد کل ارزهای دیجیتال سرقت شده در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از «decrypt»، بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین «TRM Labs» منتشر شد، اگرچه سال هنوز به پایان نرسیده است، هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را دزدیده‌اند که بیش از ۲۰ درصد کل ارزهای دیجیتال سرقت شده در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد.
این محموله بخشی از بیش از ۲ میلیارد دلار سرقت شده توسط مجرمان سایبری در پنج سال گذشته است.
اگرچه سال پر سود دیگری برای مجرمان سایبری شکل می‌گیرد، اما شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین «TRM Labs» اعلام کردند که سال گذشته موفق‌ترین سال برای هکرها تا به امروز بوده است و بیش از ۸۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است. این با هدف قرار دادن پروتکل‌های دیفای (DeFi) در سه حمله بزرگ که پل‌های زنجیره‌ای متقاطع را هدف قرار دادند، از جمله ۶۲۵ میلیون دلار سرقت شده از پل رونین در مارس همان سال، محقق شد.
یکی از سخنگویان «TRM Labs» در ایمیلی به «Decrypt» گفت:
«هکرهای کره شمالی از تکنیک‌های بی‌شماری برای شستن وجوه دزدیده شده استفاده می‌کنند، از پرش زنجیره‌ای گرفته تا میکسر، و سپس به سرعت از طریق حساب‌های موجود در صرافی‌هایی که معمولاً کنترل‌های «KYC/AML» کمتری دارند، پول نقد می‌کنند. »
به دنبال تحریم OFAC برای خدمات ترکیب ارزهای دیجیتال «Tornado Cash» در سال گذشته، شرکت «TRM» مشاهده کرده است که کره شمالی به شدت از سندباد به عنوان سرویس اختلاط انتخابی حمایت می‌کند.
هکرها در ماه ژوئن کاربران کیف پول اتمی را هدف قرار دادند و حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین، اتریوم، ترون، ریپل، استلار، دوج کوین و لایت کوین را به سرقت بردند. شرکت «TRM» گفت که سارقان اتریوم دزدیده شده را به آدرس‌های جدیدی که با اتر پیچیده شده (WETH) کنترل می‌کردند، با بیت‌کوین پیچیده شده (WBTC) مبادله کردند و با بیت‌کوین مبادله کردند و به سرویس‌های ترکیبی فرستادند تا کوین‌ها را مبهم کنند.
شرکت «TRM» مستقر در سانفرانسیسکو که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، شامل اعضای سابق «INTERPOL»، پلیس فدرال استرالیا، آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا، تحقیقات جنایی IRS، FBI و سرویس مخفی ایالات متحده است.
در ماه مه، شرکت «TRM» کاهش هک‌ها را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ گزارش کرد. این شرکت این را به تحریم میکسر «Tornado Cash Ethereum» در اوت گذشته نسبت داد. در آن زمان، وزارت خزانه داری ایالات متحده گفت که این آژانس به دلیل استفاده مجرمان از این سرویس برای پولشویی، این میکسر را به لیست اتباع ویژه تعیین شده خود اضافه کرد.
شرکت «TRM» بر اهمیت امنیت سایبری قوی، برجسته کردن مزایای ماژول‌های امنیتی سخت افزاری برای مدیریت کلید رمزنگاری، لیست سفید آدرس‌ها برای محدود کردن انتقال وجه به گیرندگان مورد اعتماد و ذخیره‌سازی آفلاین ایمن برای کلیدها و عبارت‌های عبور تاکید می‌کند.
سخنگوی شرکت «TRM» گفت:
«یکی از استدلال‌های قانع کننده برای جامعه دیفای این است که همه ما این توانایی را داریم که بانک خود باشیم. چالشی که با این آزادی همراه است این است که افراد مسئولیت حفاظت از دارایی‌های خود را بر عهده می‌گیرند.»

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.