تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
4

راه‌اندازی مرکز ۳۵۰‌میلیون دلاری استخراج ارزهای دیجیتال در عمان

  • کد خبر : 3461
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
راه‌اندازی مرکز ۳۵۰‌میلیون دلاری استخراج ارزهای دیجیتال در عمان

طبق گزارش‌ها، وزارت حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، یک مرکز جدید میزبانی داده و استخراج ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد صلاله با مشارکت شرکت «اگزاهرتز» افتتاح کرده است. پس از معرفی اولین سایت استخراج به ارزش حدود ۳۹۰میلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)، این دومین مرکزی است با هزینه بیش از ۳۵۰میلیون دلار […]

طبق گزارش‌ها، وزارت حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، یک مرکز جدید میزبانی داده و استخراج ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد صلاله با مشارکت شرکت «اگزاهرتز» افتتاح کرده است. پس از معرفی اولین سایت استخراج به ارزش حدود ۳۹۰میلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)، این دومین مرکزی است با هزینه بیش از ۳۵۰میلیون دلار در این کشور راه‌اندازی شده است.
به گزارش اخبارصنفی و به نقل از «cryptopotato»، وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان (MTCIT) یک مرکز جدید میزبانی داده و استخراج ارزهای دیجیتال را در منطقه آزاد صلاله افتتاح کرده است. ارزش تخمینی این تسهیلات بیش از ۱۳۵ میلیون رونی (بیش از ۳۵۰ میلیون دلار) است.
کشور دیگری که تصمیم گرفت میلیون‌ها دلار برای یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال هزینه کند، قرقیزستان است که مرکز آن توسط یک ایستگاه برق آبی در نزدیکی رودخانه نارین تامین می‌شود.
همانطور که توسط یک رسانه محلی گزارش شده است، مقامات عمان دومین مرکز استخراج ارزهای دیجیتال را پس از آنچه در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام شد (به ارزش تقریباً ۳۹۰ میلیون دلار) معرفی کرده‌اند. مجموع سرمایه‌گذاری ۷۴۰ میلیون دلاری می‌تواند اقتصاد دیجیتال محلی را به طور قابل توجهی تقویت کند، فرصت‌های شغلی متعددی را برای عمانی‌ها فراهم کند و این کشور را به عنوان یک مرکز جهانی میزبانی داده و ماینینگ قرار دهد.
شرکتی که تاسیسات را راه اندازی کرده است اگزاهرتز بین المللی است. مدیر عامل آن سام فدوس اشاره کرد که شبکه گسترده‌تری از مراکز مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند در آینده نزدیک در سلطان نشین عمان ایجاد شود که با یک آزمایش در منطقه آزاد صلاله آغاز می‌شود.
این پروژه در حال حاضر فعال است و شامل بیش از ۲۰۰۰ ماشین (ماینر) است. این ظرفیت با ۱۵,۰۰۰ دستگاه دیگر تا اکتبر تقویت خواهد شد، در حالی که آزمایش می‌تواند مناطق دیگری مانند الجبل الاخدر و استان الدخیلیه را نیز پوشش دهد.
فدوس اطلاع داد که مراکز ماینینگ ارزهای دیجیتال از زیرساخت‌های محلی (شامل برق و پرسنل) استفاده می‌کنند و استدلال می‌کنند که می‌توانند اقتصاد عمان را تقویت کنند. او اضافه کرد که در این تاسیسات از ماشین‌هایی استفاده می‌شود که توسط سازنده چینی استخراج ارز دیجیتال «Bitmain Technologies» تولید شده است.
متعاقباً، او پیش‌بینی کرد که این پروژه برای توسعه و رشد اقتصادی عمان مفید خواهد بود. او خود را به عنوان حامی فناوری بلاک‌چین معرفی کرد و آن را «آینده» دانست.
قرقیزستان، کشوری واقع در آسیای مرکزی، نیز با صرف ۲۰ میلیون دلار برای ساخت چنین تاسیساتی وارد صنعت استخراج ارزهای دیجیتال شد. این نیروگاه در نزدیکی نیروگاه برق آبی کامبار-آتا-۲ قرار خواهد گرفت، بنابراین می‌تواند از انرژی بیش از حد نیروگاه استفاده کند.
برخی از دوره‌هایی در طول سال وجود دارد که دومی بیش از حد لازم برق تولید می‌کند که می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفتن باشد. رئیس جمهور صدیر جپاروف در این مورد صحبت کرد و به این پروژه چراغ سبز نشان داد:«ما در روزهای تابستان به اندازه کافی برق داریم. حتی بیش از آن است. هیچ جا نمی‌توانیم بفروشیم. بنابراین، به منظور بهره‌مندی از سیستم انرژی، به سایت‌هایی اجازه می‌دهیم که بتوانند بار را حمل کنند.»
این رهبر سیاسی اعلام کرد که مزارع استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند به طور موقت فعالیت‌های خود را در طول زمستان متوقف کند، زمانی که بهره‌وری نیروگاه آنچنان بالا نیست. ساخت این تاسیسات باید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نهایی شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.