تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
4
دستور دولت برای کیست؟

خشم اجاره بها در برابر دستور دولت

  • کد خبر : 2199
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
خشم اجاره بها در برابر دستور دولت
اخبار صنفی - دولت دستور داده است تا اجاره بها در تهران حداکثر 25 درصد افزایش یابد. اما سوال این است با کدام مکانیزم می خواهد این دستور را اجرایی کند؟ وقتی معلوم است که نمی شود این قبیل دستورات اصلا اجرایی شود ایا بهتر نیست از روش های دیگر برای مستاجران چاره اندیشی شود؟

اخبار صنفی- دولت دستور داده است تا حداکثر سقف افزایش اجاره بها در سال جاری در ترهان ۲۵ درصد باشد اما سوال این است در کدام یک از بازارهای جاری کشور دستور دولت در خصوص قیمت ها شنیده واجرایی شد که اجاره بها تابع دستور دولت باشد؟
براساس مشاهدات عینی بازار اجاره بها با دستور دولت در زمینه اجارهبها شاهد خشم و رشد بالای ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها هستیم. بازاری که مستاجران هیچ حامی ندارند و فقط چشم به دل رحمی مالکان دارند زیرا می دانند هیچ مالکی از دستور ومشوق های دلوتی نه تنها استقبال نمی کند بلکه اصلا برایشان مهم نیست دولت چی می گوید.
دولت هرساله مصوبه ای برای افزایش سقف اجاره بها دارد اما هنگام اجرا که می رسد به گفته املاکی های سطح شهر هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.
ولت‌ها به تبعیت هم سیاست‌های کنترل اجاره بها را تکرار می‌کنند و یکی از این سیاست‌ها تعیین سقف اجاره بها که هر ساله بین ۲۰ تا ۲۵ در اعلام می‌شود اما اجرایی نمی‌شود. کارشناسان بر این معتقد هستند که تعیین سقف اجاره بها می‌تواند در این شرایط اقتصادی در کوتاه مدت جوابگو باشد.

دولت در کنار تعیین مالیات خانه‌های خالی که برای ورود این خانه‌ها به بازار اجاره بها و کنترل این بازار سقف قرارداد اجاره بها را نیز برای به تعادل رسیدن بازار مسکن در نظر گرفته است.

با افزایش سرسام آور نرخ اجاره بها در چند ماه اخیر، دولت طرحی تصویب کرد که بر اساس آن، صاحبان خانه در تهران اجازه ندارند که برای تمدید قراردادهای خود، بیشتر از ۲۵ درصد روی اجاره‌ها اضافه کنند اما این رقم برای دیگر شهرستان‌ها ۲۰ درصد است. اما این طرح در مسیر اجرا، تغییراتی کرد تا راه‌های دور زدن آن به صفر برسد. یکی از این تغییرات این بود که در صورتی که مالک بخواهد ملک خود را به فروش برساند، باید ضمن ثبت معامله در سامانه، کد رهگیری نیز دریافت کند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.