تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
2

برپایی میز خدمت صدور و تمدید مجوزها در دفاتر اتحادیه آسانسور

  • کد خبر : 4117
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
برپایی میز خدمت صدور و تمدید مجوزها در دفاتر اتحادیه آسانسور

اخبار صنفی َ، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته سه‌شنبه ۳ بهمن ماه، در نشستی با حضور، محمود بنانژاد، دبیرکل اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و جمعی از فعالان حوزه آسانسور، پله برقی در سخنانی گفت: امروز با لطف خداوند متعال در راستای […]

اخبار صنفی َ، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته سه‌شنبه ۳ بهمن ماه، در نشستی با حضور، محمود بنانژاد، دبیرکل اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و جمعی از فعالان حوزه آسانسور، پله برقی در سخنانی گفت: امروز با لطف خداوند متعال در راستای شفاف سازی پروانه‌های کسب و کار اتحادیه کشوری آسانسور، میز خدمت صدور و تمدید مجوزها و دریافت شناسه یکتا در قالب QR code را در این اتحادیه و ۲۰ دفتر استانی خود آغاز می‌کند.
وی افزود: در این راستا تمهیداتی پیش بینی شده تا همکارانی که به صورت شخصی توان و امکان انجام ثبت نام را ندارند، بتوانند با حضور در دفتر اتحادیه و دفاتر استانی، بدون پرداخت هرگونه وجهی کارهای ثبت نام خود را انجام دهند. چراکه برخی همکاران عنوان کرده بودند که مجبور شدند این کار را در برخی مراکز انجام دهند که بابت آن متحمل هزینه‌های میلیونی شده‌اند که با راه‌اندازی این میزهای خدمت این مشکل را نیز برطرف کرده‌ایم.
ابریشمی با ابراز خرسندی از ثمرات اجرایی شدن طرح درگاه ملی مجوزها، گفت: امیدواریم روندی که توسط وزارت اقتصاد و هیئت مقررات زدایی شکل گرفته به شفاف سازی کسب و کارها کمک کند و از سوبی دیگر نیز حق دولت نیز در این مبادلات پرداخت شود. امیدواریم در این مسیر فعالیت افرادی که به صورت صحیح فعالیت می‌کنند و پرونده مالی شفاف و روشنی دارند، رونق بگیرد و افرادی که تاکنون به شکل سالم فعالیت نمی‌کردند به سمت کار کردن سلامت شفاف حرکت کنند.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته تصریح کرد: این شناسه برای همه عزیزان الزامی است. چراکه ثبت نام در سامانه سازمان ملی استاندارد، ورود به همه درگاه‌ها، دریافت تسهیلات و سایر خدمات مورد نیاز فعالان صنفی تنها از طریق ارائه ابین کد یکتا انجام خواهد شد. افرادی شناسه یکتا دریافت نکنند از سال آینده از بسیاری از مزایای عمومی محروم می‌شوند.

لزوم دریافت کد یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها
محمود بنا نژاد، دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز در بخشی از این نشست درباره تمدید و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تقریباً حدود دو سال است که بحث درگاه ملی مجوزها مطرح شده و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود بر این اساس هر مجوز صنفی که صادر می‌شود یک شناسه یکتا در قالب QR code که روی پروانه‌ها درج می‌شود، شناسایی خواهد شد.
وی درباره وضعیت مجوزهای کاغذی نیز گفت: در این مدت تعداد بسیاری مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده که شناسه یکتای خود را نیز دریافت کرده‌اند. اما باتوجه به پروانه‌های کسبی که پیش از این با اعتبار ۵ ساله در درگاه خود اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت صادر شده بود، اکنون چیزی حدود ۲ میلیون و سیصد پروانه کسب برای صنوف مختلف در سراسر کشور وجود دارد.
دبیرکل اتاق اصناف ایران ادامه داد: این پروانه‌ها همچنان معتبر هستند و هیچ مشکلی برای انجام فعالیت‌های خود ندارند، ولی با توجه به اینکه تمام این پروانه‌ها باید کد شناسه یکتا را در قالب QR code دریافت کنند، ظرفیتی در درگاه ملی مجوزها ایجاد شد تا بتوانند پروانه‌های قدیمی خود را از آن حالت کاغذی، به شکل الکترونیکی در بیاورند و کد شناسایی یکتا را نیز دریافت کنند.
بنانژاد درباره تبعات عدم دریافت کد یکتا از سوی واحدهای صنفی گفت: از ابتدای امسال محدودیت‌هایی لحاظ شد تا هر فردی که شناسه یکتا را دریافت نکرده باشد، از بسیاری خدمات دولتی ازجمله افتتاح حساب، داشتن دستگاه پوز، پرونده‌های مالیاتی و غیره محروم خواهد شد.
دبیرکل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه عزیزان اغلب از دستگاه‌های هوشمند و فضای مجازی استفاده می‌کنند، فعالان واحدهای صنفی به راحتی می‌توانند شناسه یکتای خود را دریافت کنند تا از این خدمات عمومی محروم از نشوند. لذا از همه واحدهای صنفی که از قبل پروانه داشتند و فعالیت می‌کردند، دعوت می‌کنیم با ورود به درگاه ملی مجوزها، کد یکتای خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.