تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5
شرایط اصناف را حساس تر نکنید

اجرای عدالت در اصناف فقط با لغو ارفاق به روسای اتحادیه‌های صنفی

  • کد خبر : 1717
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۳
اجرای عدالت در اصناف فقط با لغو ارفاق به روسای اتحادیه‌های صنفی

شرایط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در کشور با حضور افراد فاقد اعتبارنامه در آستانه حساسی قراردارد به گونه ای که اتاق اصناف ایران هم تحت الشعاع این ارفاق به روسای اتحادیه‌های صنفی قرارگرفته است. چاره چیست؟ همانطور که بسیاری از آگاهان صنفی اطلاع دارند در مردادماه سال ١۴٠٠ دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف […]

شرایط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در کشور با حضور افراد فاقد اعتبارنامه در آستانه حساسی قراردارد به گونه ای که اتاق اصناف ایران هم تحت الشعاع این ارفاق به روسای اتحادیه‌های صنفی قرارگرفته است. چاره چیست؟
همانطور که بسیاری از آگاهان صنفی اطلاع دارند در مردادماه سال ١۴٠٠ دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف با هماهنگی قائم مقام وزیر صمت بخشنامه ای صادر کرد.
در این بخشنامه به طور مصلحتی خلاف قانونی صورت گرفت تا اتحادیه‌های صنفی در ایام کرونا دچار مشکل نشوند.
طی این بخشنامه مقرر شد جهت انجام امور اتحادیه های صنفی و کارهای اتحادیه افرادی در هیات مدیرها هستند و اعتبارنامه هایشان به اتمام رسیده است تا زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه در همان سمت بمانند.
اصلا هم اول قرار نبود بعد از گذشت دوسال این بخشنامه بستر خواب برخی آقایان شوند ودر در قو بمانند وکسی به آنها «تو» هم نگوید.
انگیزه صدور این بخشنامه این بود که کارها عقب نیفتد اما می توان گفت نزدیک به ٩٩درصد روسای اتحادیه های صنفی در کشور دیگر تمایلی به برگزاری انتخابات نداشتند همانطور که الان نزدیک به حدود ۱۰۰۰ رییس و اعضای هیات مدیره اتحادیه در کشور با اینکه اعتبارنامه ندارند در اتحادیه وحتی حدود ۵۰۰ نفردرسمت رییس وهیات رییسه اتاق اصناف شهرهابدون توجه به تذکر و بخشنامه های صادره روی صندلی قدرت نشسته اند تازه با این شرایط برای مردم ادعای اجرای قانون نظام صنفی هم دارند.
در حال حاضر که اوضاع بسیار مناسب است پیشنهاد می شود در جهت اجرای عدالت در اصناف هرچه زودتربخشنامه مذکور از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف لغو گردد وتمام اتحادیه‌های صنفی واتاق اصناف که تحت حمایت این بخشنامه هستند کنار گذاشته شوند بتا کمیسیون‌های نظارت و هیات های اجرایی بتوانند انتخابات هیات مدیره اتحادیه را برگزارکنند.
افرادی که بیش از دوسال بدون اعتبارنامه برصندلی قدرت نشسته‌اند هیچ برتری نسبت به دیگران ندارند خونشان رنگین تر از بقیه نیست که اینگونه بخواهند حمایت شوند.
تبعات این بخشنامه برای اصناف بسیار گران بوده است ودر انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران به طور قطع اثرات منفی آن را خواهید دید کدودش به چشم اصناف می رود پس قبل از اینکه دیر شود این بخشنامه را همین هفته لغو کنید.
چرا برخی عده ای پولدار و ثروتمند که خود را برتر از دیگران می دانند باید از حمایت بخشنامه ای در وزارت صمت بهره ببرند؟
چرا تبعیض در اصناف وجود دارد ؟ حواستان هست که همین تبعیضی که دارید از آن چشم پوشی می کنید بستر ارباب رعیتی در اصناف را دارد فراهم می کند و در میان افرادی که از این تبعیض بهره می برند برخی خود را ارباب اصناف شهرشان می بیننن. این قبیل روسای اتحادیه‌های صنفی چنان جوگیرشدند که اتحادیه را حق و ارث پدری خود دانسته وله عنوان میراث به فرزندانشان انتقال می دهند ؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.