تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
4
انتخابات اتحادیه ماشین های اداری شهرکرد باطل شد

کمیسیون نظارت شهرکرد رای به انتخابات مجدد اتحادیه ماشین های اداری داد

  • کد خبر : 744
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کمیسیون نظارت شهرکرد رای به انتخابات مجدد اتحادیه ماشین های اداری داد
با مصوبه کمیسیون نظارت براصناف انتخابات یک اتحادیه درشهرکرد به دلیل رای ندادن افرادی که اعتبارپروانه کسب انها منقضی شده بود باطل اعلام شد.

کمیسیون نظارت براسناف شهرکرد درپی شکایت تعدادی از اعضا مبنی بر رای ندادن افرادی که مهلت اعتبار پروانه کسب انها تمام شده بود شکایت را وارد دانست و مصوب کرد انتخابات اتحادیه ماشین های اداری مجدد برگزار شود.
براساس این گزارش انتخابات اتحادیه رایانه و ماشینهای اداری در تاریخ ۱۸ /۰۳/ ۱۴۰۱ انتخابات برگزار گردید این اتحادیه حدود ۳۰۰ نفر عضو دارد و بیش از یک سوم حدود ۱۰۶ نفر رای دادند و یک ساعت وقت اضافه در نظر گرفته شد . تعدادی به علت اتمام اعتبار پروانه کسب توسط هیئت اجرایی رای گرفته نشده است . دراین انتخابات خانم مهندس خوانساریان با حداکثرت آرا رئیس اتحادیه انتخاب شد. افرادی که اعتراض داشتند شکایت کردند و بعد از گذشت ۳ هفته کمیسیون نظارت رای به ابطال انتخابات داد.
در قانون نظام صنفی وآیین نامه اجرایی ان درخصوص پروانه کسب دارای اعتبار امده است:
 پروانه كسب معتبر، مجوزي است كه تاريخ اعتبار آن منقضي نگرديده، صاحب آن تغيير شغل نداده و واحد صنفي خود را به غير واگذار نکرده باشد، واحد صنفي فعال و مكان آن تغيير نيافته باشد.
حال سوالاین است آیا کمیسیون نظارت می تواند انتخابات را باطل کند؟ آیا دبیرخانه هیات عالی نظارت این مصوبه را رد زمان تطبیق موبات با قانون تایید می کند؟ مبنای باطل شدن انتخابات دراین گونه مواقع چیست؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.