تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
محمد سليماني، رئيس اتحاديه نانوايان سنگکي تهران:

کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدي سهميه آرد نانوايان/ با ريش سفيدي نانوايانکار می کنند

  • کد خبر : 2228
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدي سهميه آرد نانوايان/ با ريش سفيدي نانوايانکار می کنند
اخبار صنفی - رئيس اتحاديه نانوايان سنگکي تهران خاطر نشان کرد: سهميه آرد نانوايان هر ۱۰ روز يکبار کمتر مي‌شود و دغدغه‌اي ديگر به دغدغه‌هاي نانوايان اضافه شده است؛ بنا به گزارش‌هاي رسيده به اتحاديه، ۵۰ تا ۶۰ درصد سهميه آرد نانوايان در تهران کاهش پيدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار صنفی – محمد سليماني، رئيس اتحاديه نانوايان سنگکي تهران با تاييد خبر کاهش سهميه آرد نانوايان، گفت: دولت با اجراي طرح هوشمندسازي نانوايان درصدد حذف فروش آرد با نرخ دولتي و پرداخت مابه التفاوت پول آرد به نانوايان بود اما در عمل با اجراي اين طرح اتفاقات ديگري رخ داد.

وي با بيان اينکه دولت با اين طرح مي خواست مانع آردفروشي شود، گفت: سهميه آرد نانوايان هر ۱۰ روز يکبار کمتر مي شود و دغدغه اي ديگر به دغدغه هاي نانوايان اضافه شده است؛ بنا به گزارش هاي رسيده به اتحاديه ۵۰ تا ۶۰ درصد سهميه آرد نانوايان در تهران کاهش پيدا کرده است. بنده براي رسيدگي به اين موضوع به فرمانداري مراجعه کردم اما متاسفانه هيچ نهادي خود را ملزم به پاسخگويي به نانوايان نمي داند.

به گفته سليماني؛ کاهش سهميه آرد نانوايان انگيزه پخت را از آنها مي گيرد.

رئيس اتحاديه نانوايان سنگکي با اشاره به برخوردهاي دوگانه با نانوايان، گفت: دو ماه از سال جديد گذشته است؛ اما خبري از نرخ نامه جديد مطرح نيست؛ به نظر مي رسد دولت مي خواهد ۱۵ درصد کمک هزينه به نانوايان پرداخت کند و دستوري قيمت نان را ثابت نگه دارد. اتحاديه آناليز قيمتي اش را اعلام کرده است؛ اما به آن توجه نمي کنند و نظر فعالان اين صنف را درباره قيمت جويا نمي شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا دليل کاهش سهميه آرد به نانوا اعلام مي شود؟ گفت: بنا به دلايل مختلف آرد نانوايان را کم مي کنند؛ حتي نانواياني که هيچ گونه تخلف در فروش، وزن نان و قيمت نداشته در ماه ۲۰ کيسه از سهميه اش را کم کردند و اينگونه شرايط را براي ادامه کار نانوايان دشوار مي کنند.

سليماني با انتقاد از اجراي سياست توزيع آرد شناور، تصريح کرد: نانوايان هر ۱۰ روز دغدغه کم شدن سهميه آرد را دارند.۶۰ درصد مراجعه کنندگان به تعزيرات نانوا هستند و آنها را جريمه سنگين مي کند. اگر نرخ جديد به نانواها اعلام مي کردند و در آن صورت باز هم شاهد تخلف آنها بوديم در آن زمان صدا و سيما حق داشت که نانوايان را به عنوان متخلف به مردم معرفي کنند. من شرايط اقتصادي مردم را درک مي کنم و مي دانم توان پرداخت هزينه هاي اضافي به نانوايان را ندارند؛ اما دولت بايد نانوايان را در نظر بگيرند، چطور مجوز افزايش قيمت به لبنيات و …. داده مي شود؛ اما مجوز نرخ جديد نانوا را به تعويق مي اندازد.

وي ادامه داد: اگر قرار است جريمه هاي سنگين براي نانواياني در نظر گرفته شود نانواياني که با نرخ هاي غيرمتعارف نان مي فروشند مشمول جريمه شوند. اين در حالي است که جريمه هاي سنگين بيشتر براي نانواياني که نان ۵ هزار تومان مي فروشند در نظر گرفته مي شود. پرداخت ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان جريمه از توان نانواها خارج است پخت نان ۳ هزار توماني براي نانوايي سنگکي صرفه اقتصادي ندارد؛ من با ريش سفيدي نانوايان را ترغيب به ادامه کار مي کنم و به آنها وعده اعلام نرخ نامه جديد را مي دهم.

وي با تاييد قطعي هاي مکرر دستگاه هاي پوز در هفته اي که گذشت، به اخبار صنفی گفت: رول کاغذي به دست نانوايان نمي رسد و شرکت پشتيباني نمي تواند پاسخگوي نياز نانوايان باشد و در اين زمينه ضعيف عمل مي کند .نانوا بايد حداقل چند مرتبه با شرکت تماس بگيرد که رول کاغذي براي نانوا آورده شود.

رئيس اتحاديه نانوايان سنگکي تهران با اشاره به برخي ضعف هاي دستگاه هاي پوز هوشمند، تصريح کرد: دستگاه هاي پز صفحه کليدي نيز براي نانوايان آورده اند و از آنجايي که برخي نانوايان هنوز شيوه کار با اين دستگاه ها را بلد نيستند اختلال هايي در اين بين ايجاد شده است. به عنوان مثال يک خريدار به جاي خريد ۱۱ نان ۱۱۱۱ نان ثبت کرد و بعد از مراجعه به اتحاديه در نهايت توانستيم با تماس هاي مکرر پولي که اشتباه واريز شده بود را به حساب شخص بازگردانيم؛ چراکه پشتيباني اعلام کرد که برگشت پول ندارد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.