تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
5

کاهش پلمب واحدهای صنفی با آموزش قوانین و فرهنگ‌سازی

  • کد خبر : 3946
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کاهش پلمب واحدهای صنفی با آموزش قوانین و فرهنگ‌سازی

نشست کمیسیون تشکلها و واحدهای صنفی اتاق اصناف ایران امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران، عبداله توانگر نائب رئیس اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، تمامی اعضای این کمیسیون، مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس و خدیجه ترکمان […]

نشست کمیسیون تشکلها و واحدهای صنفی اتاق اصناف ایران امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران، عبداله توانگر نائب رئیس اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، تمامی اعضای این کمیسیون، مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس و خدیجه ترکمان مدیر امور کمیسیون های اتاق اصناف ایران برگزار و در خصوص آموزش قوانین و فرهنگ‌سازی در اجرای قوانین مورد تاکید تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از جریمه واحدهای صنفی تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، صفایی در این نشست گفت: اختیارات ما در قانون نظام صنفی مشخص شده است و آنچه از تشکل‌های صنفی می‌خواهیم باید در حد اختیارات قانونی باشد بنابراین ما انتظار نداریم تمام مشکلات اقتصاد را تشکلهای صنفی حل و فصل کنند اما لازم است که در حدود اختیارات قانونی، موضوعات و مطالبات این بخش پیگیری شود.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: آنچه اخیرا در راستای ارتباط با سفرای کشورها و تجارت انجام می‌شود و نیز اقداماتی که در راستای بهبود زیرساخت‌ها و تجهیزات تشکل‌های صنفی و واحدهای بازرسی اجرا شده، نتیجه پیگیری‌های بلند مدت اتاق اصناف ایران است. این‌ها بدون همکاری و هم فکری هیات نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون‌ها به دست نمی‌آمده است.

وی بیان کرد: ارتباطات خوبی با نهادهای بالادستی برقرار شده است که نتیجه آن را به زودی اصناف احساس خواهند کرد.

عبداله توانگر نائب رئیس اتاق اصناف ایران نیز گفت: انسجام بین هیات رئیسه دست‌آورد بسیار مثبتی بوده است و در نظر داریم این انسجام بین کل اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران نیز افزایش یابد تا با وحدت رویه بتوانیم مطالبات صنفی را با قدرت و قوت بیشتری پیگیری کنیم.

در این نشست، قاسم نوده فراهانی نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: ما در مدیریت بازار و اصناف به قانون نظام صنفی و قانون و روش مردم‌داری و ارتباطات اجتماعی پایبندیم و معتقدیم که اگر این ارتباطات اجتماعی شکل نگیرد، نمی‌توان با دکتری و فوق دکتری، اصناف را مدیریت کرد.

عطاء اله نوروزی، رئیس کمیسیون تشکلها و واحدهای صنفی با تاکید بر مشکلات و نقصان‌های سامانه نوین اصناف، بر ضرورت آموزش مدیران اجرایی و کاربران اتاق‌های اصناف در استفاده از این سامانه تاکید کرد و افزود: امروز اصناف و کسبه بسیار تحت فشار هستند که با این آموزش ها می‌توان، صدور پروانه های کسب را سامان بخشید.

رئیس کمیسیون تشکل‌ها و واحدهای صنفی و دیگر اعضای این کمیسیون بر ضرورت آموزش قوانین و فرهنگ سازی در اجرای قوانین مورد تاکید تعزیرات حکومتی در راستای جلوگیری از جریمه واحدهای صنفی تاکید کردند.

بنابر این گزارش، در این نشست پیرامون موضوعاتی در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، بیمه بیکاری، اینتاکدها و دیگر موضوعات مبتلابه تشکلها و واحدهای صنفی تبادل نظر شد.

در حاشیه این نشست، برخی از مشکلات تشکل‌های صنفی با سامانه نوین اصناف با حضور نماینده دبیرخانه هیات عالی نظارت و مجری این سامانه، بررسی و رفع شد./

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.