تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4
رضا صادقی کارشناس و فعال حوزه اصناف و بازار در شمال کشور

نگاه دولت به اصناف فرصت‌محور باشد/ اتحادیه و اصناف می‌توانند بازوی دولت برای حل مشکلات باشند

  • کد خبر : 1015
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
نگاه دولت به اصناف فرصت‌محور باشد/ اتحادیه و اصناف می‌توانند بازوی دولت برای حل مشکلات باشند

رضا صادقی کارشناس حوزه ی اصناف و بازار: با بیان اینکه اصناف و اتحادیه‌ها، بهترین بازوان دولت در امر تولید هستند و نگاه دولت به اصناف بهتراست فرصت محور باشد، گفت: اتحادیه و اصناف می‌توانند بهترین ایتم دولت برای حل مشکلات و ایجاد اشتغال و ارز آوری باشند. وی اظهار داشت: صرف گلایه از مشکلات […]

رضا صادقی کارشناس حوزه ی اصناف و بازار: با بیان اینکه اصناف و اتحادیه‌ها، بهترین بازوان دولت در امر تولید هستند و نگاه دولت به اصناف بهتراست فرصت محور باشد، گفت: اتحادیه و اصناف می‌توانند بهترین ایتم دولت برای حل مشکلات و ایجاد اشتغال و ارز آوری باشند.

وی اظهار داشت: صرف گلایه از مشکلات و بیان درد دل، مسائل را حل نخواهد کرد؛ هدف و منطق دولت باید این طور باشد که با کمک کارشناسان و خبرگان وپیشکسوتان هر بخش و حوزه بتواند مشورت‌ها و راه‌حل‌های لازم را به مسئولان تصمیم‌گیر و مجریان قانون منتقل دهد.

صادقی ؛با بیان این نکته که اصناف در حوزه تولید، بهترین دولت سایه هستند، خاطرنشان کرد: اصناف و اتحادیه به دلیل آنکه بیشترین اشراف را نسبت به امر تولید دارند، شایسته‌ترین افراد برای تایید، تصحیح یا تکمیل سیاست‌های و بخشنامه‌های اجرایی در امر تولید هستند.

صادقی گفت: تقویت فرهنگ کار جمعی میان بخش دولتی و بخش خصوصی یکی از مهمترین ماموریت‌های اتحادیه‌هاست. که با تقویت اصناف و بازار این امر به بهترین شکل عملیاتی خواهد شد،

صادقی ؛نقش اتحادیه‌ها و اصناف را به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مردمی در پیگیری مسائل تولیدکنندگان برشمرد و تصریح کرد: فراهم کردن زمینه ورود و اثرگذاری این نهادهای مردمی، بر عهده دولت است؛ از سوی دیگر، اصناف و اتحادیه‌ها نیز باید بتوانند، آسیب‌شناسی و راهکارهای خود را برای راهنمایی و ارائه مشورت به مسئولان اجرایی، مطرح نمایند.

وی در این‌ خصوص با بیان این نکته که پاسخ‌ها و راهکارهای پیشنهادی اصناف باید مشخص و دقیق مطرح شود، و ما معتقدیم که بسیاری از مسائل و مشکلات دولت، بدون کمک و حضور اصناف حل نخواهد شد. نگاه دولت به اصناف نیز باید اینگونه باشد که از این ظرفیت کمی و کیفی مطلوب، به بهترین وجه استفاده شود و ضمن پیگیری ابعاد مختلف یک مسئله با کمک اصناف، در نهایت یک پاسخ و نسخه معتبر برای این مسائل، ارائه گردد،

صادقی: ایجاد اشتغال و ارزآوری را از عمده‌ترین مشکلاتی دانست که دولت با کمک اصناف قادر به رفع آن خواهد بود و خاطرنشان کرد:

برای مثال دولت برای ایجاد یک شغل پایدار باید ده‌ها میلیون هزینه کند؛ در حالیکه می‌تواند با تقویت اصناف و با کمترین هزینه، ایجاد اشتغال کند. کما اینکه در زمینه صادات و ارزی‌آوری نیز می‌تواند شرایط مطلوب را با همکاری اتحادیه‌ها به دست آورد.

وی در خصوص افزایش نرخ بیکاری فعلی ، افزود: اغلب تعطیلی‌ها و بیکار شدن نیروها مربوط به مشکلات حوزه تامین اجتماعی، مالیات و مواد اولیه بوده است و هرکس نمی‌تواند با این مشکلات دسته و پنجه نرم کند، و نهایتا واحد صنفی خود را تعطیل میکند.
ایشان ضمن برشمردن عمده چالش‌های جامعه اصناف کشور و با بیان اینکه تقریبا بیش از ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی در کشور در حال فعالیتند، عدم استفاده از مشورت اصناف در تصمیم‌گیری‌ها را یک ایراد مهم دانست و تاکید کرد که حضور اتاق اصناف در شوراهای ملی و تصمیم‌گیری اقتصادی کشور یک ضرورت است.که نبایست محوریت ان هم انحصاری برای نمایندگان و کارشناسان کلان شهر ها و یا شهر های خاص باشد.

وی با بیان اینکه ؛
صنعت داخلی از عدم استفاده از برندسازی ضربه خورده است، خاطرنشان کرد: بخش‌های تولیدی صنوف صنعتی با یکدیگر همگرا نبودند؛ اگر بتوانیم با کمک تولیدکنندگان خرد، برندهای معتبر هر صنف را ایجاد کنیم، جلوی واردات برندهای کم کیفیت خارجی را خواهیم گرفت.
و از طرف دیگر نیزوجود بخشنامه‌های متعدد و متعارض یکدیگر را از جمله مهمترین موانع تولید دانست و اظهار داشت: وقتی یک مدیرکل تغییر میکند، انبوهی از بخشنامه‌های جدید صادر می‌شود که گره دیگری بر دستان تولید خواهد شد؛ بنابراین کنترل سازوکار صدور بخشنامه‌ها یکی از مهمترین اقدامات دولت فعلی می باشد که امیدواریم این امر به بهترین شکل صورت پذیرد،

صادقی :در انتهای سخنان خود با طرح این مسئله که دولت چگونه و با چه سازوکار می‌تواند بهترین استفاده از فرصت اصناف و اتحادیه‌ها را داشته باشد،
تاکید کرد: اصلاح سازوکار و حلقه وصل میان اصناف و بخش‌های مختلف دولت، یکی از ضرورت‌هایی است که امیدواریم با همت های مضاعف دولت عزیز هر چه سریعتر موانع مرتفع گردد،

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.