تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
6
به داد اتحادیه های صنفی برسید

نقص بزرگ سامانه نوین اصناف

  • کد خبر : 3527
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
نقص بزرگ سامانه نوین اصناف

پایگاه خبری اخبار صنفی – یکی نقص های بزرگ سامانه نوین اصناف نحوه دریافت حق عضویت سالیانه اتحادیه های صنفی از اعضای دارای پروانه کسب است. آیا متولیان سامانه نوین اصناف تدبیری برای این مشکل دارند؟ واقعیت این است که اصلی ترین منبع در آمد اتحادیه های صنفی طبق قانون نظام صنفی حق عضویت سالیانه […]

پایگاه خبری اخبار صنفی – یکی نقص های بزرگ سامانه نوین اصناف نحوه دریافت حق عضویت سالیانه اتحادیه های صنفی از اعضای دارای پروانه کسب است. آیا متولیان سامانه نوین اصناف تدبیری برای این مشکل دارند؟
واقعیت این است که اصلی ترین منبع در آمد اتحادیه های صنفی طبق قانون نظام صنفی حق عضویت سالیانه و دریافت همیاری از اعضا وهمچنین دریافت کمک از اعضای اتحادیه جهت ساخت یا تجهیز اتحادیه است.
با فعال شدن سامانه نوین اصناف این سه منبع درآمدی برای اتحادیه های صنفی به بزرگترین معضل تبدیل شده است زیرا فراخوان حضوری عضو صنفی به اتحادیه با تعریف جدید جرم محسوب می شود.
در چنین شرایطی شاهدیم که متولیان سامانه نوین اصناف از نظارت پسینی سخن می گویند.
بدون تعارف باید بگوییم اتحادیه ای که پول ندارد چگونه می خواهد ادامه فعالیت بدهد؟
اتحادیه چگونه می خواهد با کدام پول بازرس برای نظارت پسینی استخدام کند وحقوق بدهد؟
اینجا می بینیم که دست اتحادیه های صنفی بسته است ودر چنین شرایطی دولت انتظار دارد تا اتحادیه های صنفی بازار را هم کنترل کنند؟
باید قبول کنند که نمی شود بازرس افتخاری برای کنترل بازار فرستاد. تنها راه چاره دریافت حق عضویت سالیانه اتحادیه از واحد صنفی است اما سامانه نوین اصناف بزرگترین نقص را در این بخش دارد.
آنچه که مشخص است اینکه سامانه نوین اصناف بارها اعلام کردند که در کنار اصناف هستند پس اگر در این خصوص طرح وبرنامه ای قابل اجرا دارند چرا ملموس نیست؟
اگر مدیران سامانه نوین اصناف برنامه قابل اجرا در این خصوص دارند اخبار صنفی آماده شفاف سازی و اطلاع رسانی و در این خصوص است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.