تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
8
شش ماه از مهلت انتخابات اتحادیه پوشاک تهران گذشت

معافیت اتحادیه پوشاک تهران از انتخابات؟؛ دلیل سکوت سازمان صمت چیست؟

  • کد خبر : 688
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
معافیت اتحادیه پوشاک تهران از انتخابات؟؛ دلیل سکوت سازمان صمت چیست؟
در حالی که آذر ماه سال 1400 اعتبارنامه اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران گذشته است اما سازمان صمت تهران در سکوت کامل هیچ فراخوان وغیر فراخوانی را برایاین اتحادیه تدارک ندیده است اما تلاش برای ادغام اتحادیه دیگر دراین اتحادیه بسیار زیاد است.چرا یک ویا کمتراز انگشت شمار اتحادیه در تهران مصونیت خاص دارد؟

درحالی که باید خرداد ماه سال ۱۴۰۰ فراخوان ثبت تنام اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه صنف پوشاک تهران به صورت اینترنتی انجام می شد اما تااین لحظه فراخوان ثبت نام اتحادیه پوشاک اصلا انجام نگردید .تلاش مضاعف برای ادغام یا الحاق اتحادیه های دیگردراین اتحادیه بسیار زیاد است چرا؟
به گزارش خبرنگار ما، ماده ۶ آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی(موضوع تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی) می گوید:
کمیسیون موظف است شش ماه قبل از پایان عمر قانونی هر اتحادیه، دستور برگزاری انتخابات آن اتحادیه را به هیأت اجرایی صادر نموده تا انتخابات در مهلت مذکور برگزار گردد. هیأت اجرایی موظف است پس از صدور دستور انجام انتخابات، نسبت به فراخوان ثبت نام (حاوی زمان و مکان ثبت نام و شرایط داوطلبان) اقدام و از داوطلبان دعوت نماید تا جهت ثبت نام به مدت پانزده روز به دفتر هیأت اجرایی مراجعه نمایند.
انتخابات اتحادیه پوشاک تهران اذر ماه ۱۴۰۰ باید برگزار شود زیرا دراین ماه اعتبارنامه های اعضای هیات مدیره اتحادیه به پایان می رسید اما سازمان صمت ترهان جز سکوت هیچ کاری نکرد.
جالب اینجاست که هر رئیس اتحادیه ای بیشتر مطیع قانون باشد و سالم کار کند به سرعت انتخابات اتحادیه اش برگزار می شود .حتی در خصوص اتحادیه ای مرتبط با صنوف تولیدی پوشاک درروزهای کرونا دودوره انتخابات را سریع برگزار کردند که هردودور به حدنصاب نرسید وحالا اصرار به الحاق در اتحادیه پوشاک دارند.
سوال این است که چرا سازمان صمت تهران تاالان که ماهها از پایان اعتبارنامه ها ی اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران می گذرد حتی فراخوان ثبت نام نداده است وانتخابات این اتحادیه را برگزار نکرده است؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.