تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4

ماجرای ۲۰۰ هزارتومان جنجالی در اصناف

  • کد خبر : 3818
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
ماجرای ۲۰۰ هزارتومان جنجالی در اصناف

ج۹اخبارصنفی – بر اساس مصوبه آخرین جلسه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت که با حضور وزیر صمت برگزارشد مبلغ ۲۰۰ هزارتومان به پرداخت متقاضیان صدور پروانه کسب اضافه شد. بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته از این مبلغ ۵۰ هزارتومان به دبیرخانه هیات عالی نظارت می رسد. ۱۵۰ هزارتومان به اتاق اصناف […]

ج۹اخبارصنفی – بر اساس مصوبه آخرین جلسه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت که با حضور وزیر صمت برگزارشد مبلغ ۲۰۰ هزارتومان به پرداخت متقاضیان صدور پروانه کسب اضافه شد.
بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته از این مبلغ ۵۰ هزارتومان به دبیرخانه هیات عالی نظارت می رسد.
۱۵۰ هزارتومان به اتاق اصناف ایران واریز می شود که اتاق اصناف ایران تنها ۱۰ درصد از این عدد راخودش بر می دارد وبقیه براساس تعداد پروانه های کسب صادره شده به حساب اتاق اصناف شهرستانها واریز می گردد تا صرف بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی شود تا متخلفان شناسایی وبه سازمان تعزیرات و دیگر نهادهای نظارتی معرفی شوند ویا برای دریافت پروانه کسب به سامانه نوین اصناف ارجاع داده شوند زیرا پروانه کسب را دیگر اتحادیه نمی دهد.
اینکه گفته می شود اتحادیه از این پول هیچ سهمی نمی برد بر اساس مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف صحت دارد.
اینکه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت غیرانتفاعی در سازمان ثبت شرکت ها ثبت شده است وآیا می تواند از محل در آمد سامانه نوین اصناف دریافتی داشته باشد را معاونت حقوقی اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف از قبل بررسی کردند که چنین پیشنهادی را دادند.
البته که راههای دیگری هم برای تامین هزینه های بازرسان اتاق اصناف شهرستانها متصور است که بهتر است روسای اتاق اصناف شهرستانها به آن موضوع فکر کنند.
به این نکته هم توجه داشته باشید که دولت از اتاص اصناف شهرستانها نسبت به کنترل‌ بازار گلایه کند است ورئیس اتاق اصناف ایران هم جهت بستر سازی نظارت بر بازار این مصوبه را قبول کردند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.