تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
2
نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

فروش طلا براي ثبت نام در سامانه يکپارچه

  • کد خبر : 2225
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
فروش طلا براي ثبت نام در سامانه يکپارچه
اخبار صنفی - رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قيمت ارز، کاهش اندک تقاضا و فروش طلا براي ثبت نام خودرو باعث شده قيمت‌ سکه و طلا در بازارهاي داخلي نزولي شود.

به گزارش خبرنگار اخبار صنفی ، نادر بذرافشان،رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد علت نوسانات بازار سکه و طلا، اظهار داشت: روزهاي پاياني هفته گذشته روند کاهشي قيمت ها در بازار سکه و طلا شروع شد. از ابتداي هفته جاري نيز کاهش قيمت تداوم داشت.

افزود: با توجه به اينکه انس جهاني طلا صرفاً بين ۲ تا ۵ دلار نوسان داشت، نوسانات بازار ارز علت اصلي کاهش قيمت طلا و سکه در بازار بوده است.

وي ادامه داد: تقاضاي خريد هم اندکي پايين آمده و با توجه به آغاز فروش خودرو از طريق سامانه يکپارچه، شاهد افزايش فروش طلا هستيم. در واقع مردم با فروش طلا به دنبال ثبت نام براي خريد خودرو هستند.

بذرافشان اضافه کرد: به طور کلي نوسان ۲ تا ۵ درصدي قيمت در بازار طلا و سکه داريم و التهاب خاصي در بازار نيست؛ بازار روند عادي خود را طي مي کند.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران به اخبار صنفی گفت: به صورت کلي کاهش قيمت ارز، کاهش اندک تقاضا و فروش طلا براي ثبت نام خودرو باعث شده قيمت ها در بازارهاي داخلي نزولي شود.

وي در مورد اينکه آيا کاهش قيمت به همين شکل ادامه دارد يا خير، گفت: به اعتقاد من با توجه به اينکه قيمت ها به ثبات نسبي رسيده است مردم براي خريد مصنوعات طلا و سکه منتظر نباشند و زماني که تصميم به خريد مي گيرند اقدام به خريد کنند. در واقع مردم منتظر افزايش و کاهش خاصي در بازار نباشند؛ زيرا از ابتداي سال در بازار ثبات داريم.

بذرافشان تصريح کرد: از ابتداي سال قيمت طلا (هر گرم)بين ۲ ميليون و ۶۵۰ هزار تا ۲ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه نيز بين ۳۱ ميليون تا ۳۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشته است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکيد کرد: در کل شرايط بازار طلا و سکه خوب است و اتفاق خاصي در بازار نيفتاده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.