تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4
برباد رفته های اصناف در چهارسال گذشته (قسمت اول)

ضرورت احیای جایگاه اصناف تهران؛ حذف اصناف تهران از ستاد تسهیلات صنعت ومعدن

  • کد خبر : 693
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
ضرورت احیای جایگاه اصناف تهران؛ حذف اصناف تهران از ستاد تسهیلات صنعت ومعدن
درطی چهار گذشته عملکرد هیات رئیسه اتاق اصناف تهران به گونه ای بود که بسیاری از تلاش های دور اول در چرخه مدیران دولتی منجر به حذف اصناف شد که یکی از مهمترین آن حذف نماینده اتاق اصناف تهران درجلسات ستاد تسهیلات صنعت ومعدن بود که بستر دریافت وام با بهره بسیار کم را فراهم کرده بود.

در دور اول هیات رئیسه اتاق اصناف تهران همیشه در ستاد تسهیلات صنعت ومعدن استان تهران حسین درودیان عضو هیات رئیسه به عنوان نمایند اصناف حضور داشت و این حضور زمینه ساز دریافت وام کم بهر ه بانکی از سوی متصدیان واحدهای صنفی تهران شده بود. اما آیا اصناف پایتخت تاکنون منوجه شدند چرا نمی توانند از وام کم‌بهره و‌دیگر تسهیلات بانکی استفاده کنند؟

در دور دوم حسین درودیان در همان روزهای اول بعد ازجلوس هیات رئيسة بر اتاق از نمایندگی حذف شد و منتخبان گروه تلاش و سازندگی که برای ساختن امده بودند با حذف نماینده اصناف در این ستاد طی چهارسال گذشته درعمل اصناف تهران را از دریافت تسهیلات بانکی کم بهره محروم ساختند.
اقدامات هیات رئیسه اتاق اصناف تهرا ن در طی چهارسال اخیر نشانگر آن است که در دور دوم هیا ت رئیسه اتاق اصناف تهران که درواقع مشتی از نمونه های اصناف درکشور است کمترین میزان همدلی برای رفع مشکلا مردم وجود داشت وتمام تلاش ها برای استنرار ریاست بر اتحادیه وغضویت درهیات رییسه اتاق بود. درحالی که چشم مسوولان وزارت خانه ها وسازمان ها ونهادهای دولتی هم به انهاست. ولی آنچه خروجی دیده شد تنش وتنش وفردگرایی بوده است.
با بررسی رواشناسی اجتماعی عملکرد این دوره از هیات رئیسه اتاق اصناف تهران باید گفت کل اصناف کشور باید درس عبرت گرفته باشند تا افرادی که به جای تضارب ارا درصدد حذف وکم اثر کردن همکارانشان هستند رابه دور سوم هیات رئیسه نفرستند کاری که در تهران با پوست اندازی و‌ورود تفکرات جوان به هیات رییسه اتاق اصناف تهران شاهد احرای این روش جدید بودیم .
حذف از ستاد تسهیلات
ستاد تسهیلات صنعت ومعدن در سازمان صمت تهران تشکیل می شود تا در خصوص اعطایی تسهیلات کم بهره به واحدهای صنعتی ومعدنی تصمیم بگیرد. نقش کاربردی هیات رئیسه دور اول موجب شده بود تا حسین درودیان عضو هیات رئیسه به عنوان نماینده اصناف تهران در جلسات این ستاد حضور یافته وبرای اصناف تهران هم تسهیلات بگیرد وشاید تاکنون کسی خبر نداشته است که اگر واحدهای صنفی وام کم بهره با پروانه کسب گرفتند نتیجه حضور دراین جلسات بوده است.
اما از روز اول جلسات هیات رئیسه دور دوم که نگاه انتقامجویی و بلا اثر کردن اقدامات دور اول با هدف تضعیف جایگاه رئیس دور اول انجام شد ومی شد نماینده اصناف جلسه ستاد را حذف کردند ودیگر کسی هم دراین جلسات حضور نیافت و نتیجه اش این شد که در طی چهارسال اخیر وام کم بهره را واحدهای صنفی نگرفتند.
تضارب آرا واختلاف نظر منطقی و مستدل اگر در هیات رئیسه اتاق اصناف باشد به طور قطع برای رشد وارتقا جایگاه اصناف موثر است ونهادها وسازمان های دولتی هم استقبال می کنند ولی وقتی هدف حذف رقیب ویا پله کردن‌همکارتن باشد اثراتش گریبان اصناف تهران و ایران را می گیرد
حالا سازمان صمت تهران حداقل در شهر تهران قانون نظام صنفی را به طور تقریبا کامل اجرا کرده است. انتظار می رود هیات رییسه دور سوم همدلی و رفاقت در جلسات هیات رییسه و عملکرد را به وضوح درعمل نشان دهند.
هیات رییسه جدید تلاش کند چالش ها را به سرعت رسانه ای کند و بادقت پاسخگو باشند و همدلی را در عمل نشان دهید. اولین گام برای کمک به متصدیان واحدهای صنفی عضو صنوف تپلیدی را برای عضویت در ستاد تسهیلات را به سازمان صمت معرفی کنید.
احیای جایگاه از دست رفته اصناف ایران تلاش مضاعف شما را می طلبد. کار بسیار بسیار سختی را درپیش دارید اگر همدل باشید هرکاری شدنی است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.