تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4
گام دوم برای نزدیک شدن به صندلی هیات رییسه اتاق اصناف ایران

شروع ثبت نام عضویت در اتاق اصناف استان تهران؛ طرح نه «به تهران »کلید خورد

  • کد خبر : 1563
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
شروع ثبت نام عضویت در اتاق اصناف استان تهران؛ طرح نه «به تهران »کلید خورد

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در اتاق اصناف استان تهران از روز دوشنبه دوم آبان ماه شروع وله مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار مالی چی پرس استان تهران ١۶اتاق اصناف دارد. هر اتاق اصناف پنج عضو هیات رییسه دارد که تعداد کل آنها ٨٠ نفر است. ازبین تعداد ٨٠نفر در استان تهران تعداد […]

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در اتاق اصناف استان تهران از روز دوشنبه دوم آبان ماه شروع وله مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مالی چی پرس استان تهران ١۶اتاق اصناف دارد. هر اتاق اصناف پنج عضو هیات رییسه دارد که تعداد کل آنها ٨٠ نفر است.
ازبین تعداد ٨٠نفر در استان تهران تعداد ٢٠نفر سهمیه دو سوم این استان در پارلمان اصناف ایران است که دکتر علی توسطی به عنوان رییس اتاق اصناف تهران (مرکز استان) مستقیم طبق قانون عضو پارلمان اصناف ایران است.
انتخابات برای تعیین ١٩ نفر دیگر در روزهای پایانی آبان ماه انجام خواهدشد.
گفتنی است که انتخابات نمایندگان اتاق اصناف استانهای کشور همزمان با تهران در ۴٠٠شهردیگر با حضور تمام اعضای هیات رییسه های مستقر در هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها برگزار خواهد شد.
در این انتخابات حتی افرادی که مشمول ماده ٣۵ قانون نظام صنفی هستند هم ثبت نام کرده وامکان حضور در انتخابات هیات نمایندگان استانها را دارند تازمانی که انتخابات اتاق اصناف شهرشان برگزار شود در آن صورت وفق قانون از جمع نمایندگان پارلمان اصناف ایران جدا خواهند شد.
انتخابات برای تعیین هیات رییسه جدیداتاق اصناف ایران باید طبق قانون حداکثر تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.
اما سوال اینجاست آیا هیچ نهاد نظارتی و مرکز حراست وزارت صمت حریف لابی های اتاق اصناف اصفهان و چند شهر مهم دیگر خواهد شد یا اینکه قانون در این شهرها اجرا نخواهدشد؟ آیا دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف وزارت صمت و معاونان وزارت صمت در زمان اتفاقاتی که در وزارت صمت با استیضاح وزیر صمت در حال وقوع است توانایی اجرای قانون نظام صنفی را دارند یا به خاطر رای گرفتن وزیر جدید در برخی استانها و ازجمله اصفهان وتبریز وچند شهر دیگر شاهد اتفاقات دیگری خواهیم بود؟

نه به تهران
ازجمله رخ داد تکراری تلاش جدی برخی افراد ورییس یک یا چند اتاق اصناف در استان تهران در خصوص اجرای طرح نه به تهران است.
طرح نه به تهران در دور قبل اجرا شد وماحصلش این بود که هیچ یک از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران نشد و نتیجه عملکرد هیات رییسه اتاق اصناف ایران در طول چهار سال گذشته موید این موضوع است که این طرح جز آسیب جدی برای اصناف هیچ منفعتی برای اصناف نداشت.
اما برای طراحان ومجریان وحامبان طرح نه به تهران را می توان از حقوق پرداختی از حساب های بانکی اتاق اصناف ایران به راحتی متوجه شد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.