تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
3
هردم از اصناف خبری می رسد

سکوت معنی دار اداره صمت مازندران ؛ سه ماه تاخیر در فراخوان دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران

  • کد خبر : 2470
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
سکوت معنی دار اداره صمت مازندران ؛ سه ماه تاخیر در فراخوان دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران

اخبار صنفی – اعضای اتاق اصناف فریدونکنار بابت تاخیر در انتخابات رییس اتاق طی نامه نگاری با سازمان صمت شهر و اداره کل صمت مازندران و دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف تنها حاصلش برای مردم واصناف، مهمانی ناهار مقام مسوول استانی در رستورانی در فریدونکنار بود. چرا؟! به گزارش خبرنگار اخبار صنفی به دنبال […]

اخبار صنفی – اعضای اتاق اصناف فریدونکنار بابت تاخیر در انتخابات رییس اتاق طی نامه نگاری با سازمان صمت شهر و اداره کل صمت مازندران و دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف تنها حاصلش برای مردم واصناف، مهمانی ناهار مقام مسوول استانی در رستورانی در فریدونکنار بود. چرا؟!
به گزارش خبرنگار اخبار صنفی به دنبال انتشار خبری در خصوص تاخیر انتخابات رییس اتاق اصناف فریدونکنار که دبیر هیات رییسه اتاق اصناف ایران هم می باشد طی دو روز گذشته از شهر فریدونکنار اسناد و مدارکی به اخبار صنفی رسید که سوالات زیادی را به وجود آورد.
مهمترین بخش این اسناد اعتراض مکتوب و نامه نگاری به اداره صمت شهرستان فریدونکنار، اداره کل صمت وحراست استان مازندران، دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف، حراست وزارت صمت، سازمان بازرسی کل کشور و هیات تخلفات اداری کارکنان وزارت صمت بودجه تنها یک روز بعد از انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران انجام شد.
متاسفانه آنگونه که از شواهد امر بر میاد نتیجه این نامه تنها یک چیز بود.
از اداره کل صمت استان مازندران به فریدونکنار رفتند و مهمان رییس اتاق اصناف این شهر در رستوران بهار در جاده ساحلی بود وتمام.
دیگر هیچ اقدامی از هیچ مسوولی که در نامه مورد خطاب بود و برشمردیم انجام نشد.
بی توجهی به قانون
هیات اجرایی انتخابات اصناف اداره صمت فریدونکنار روز نهم خردادماه بار دیگر از عبدالله توانگر درخواست کرد تا در جلسه تعیین زمان فراخوان و برگزاری انتخابات شرکت کند اما دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بازهم در این جلسه حاضر نشد.
اعتراض اعضای اتاق اصناف فریدونکنار مبنی غیرقانونی بودن تاخیر در انتخابات اتحادیه خیاطان این شهربود. رییس اتحادیه خیاطان عبدالله توانگر است که رییس اتاق اصناف فریدونکنار و عضو منتخب هیات رییسه اتاق اصناف ایران است که تاریخ پایان اعتبارنامه اش روز ١٢ شهریور ١۴٠٢ است.
وفق قانون باید شش ماه قبل از پایان اعتبارنامه باید مراحل برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه اعم از فراخوان وکمیته تطبیق شرایط انجام شود اما به دلیل بی توجه ای کمیسیون نظارت بر اصناف شهر فریدونکنار نسبت به برگزاری انتخابات رییس اتاق اصناف این اعتراضات بلند شد ودر نتیجه با صرف ناهار در رستوران به همراهی رییس اتاق اصناف فریدونکنار همه چی به فراموشی سپرده شد.
آیا هرکسی عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران شده است مصونیت کامل از برگزاری انتخابات دارد؟ ماههای مرداد و شهریور و آبان و آذر و دی ماه سال جاری پاسخ این سوال را روشن خواهد کرد که در سکوت دبیرخانه هیات عالی نظارت و حراست وکمیسیون های نظارت شهرهای اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران آیا انتخابات اتحادیه ها واتاق اصناف آنها برگزار خواهد شد؟
قانون درچنین مواقعی تاکید دارد که هیات اجرایی انتخابات می تواند زمان برگزاری فراخوان وانتخابات را مشخص کند وقتی رئیس واعضای هیات میدره اتحادیه نسبت به دعوت نامه ها به تفاوت هستند. نظیر این موارد در تهران بسیار دیده شد که هیات اجرایی زمان و مکان برگزاری انتخابات یک اتحادیه را تعیین وبرگزار کرد وقتی رئیس وهیات میدره اتحادیه تمایلی به برگزاری انتخابات ورفتن از اتحادیه نداشتند.
راستی نهادهای نظارتی و مرکز حراست وزارت صمت و اداره صمت مازندران چرا در این زمنیه وفق قانون عمل نمی کنند؟ راستی از ان کارشناس حراست که به فریدونکنار رفته بود آیا پرسیده شد که چرا با افرادی که نسبت به برگزاری انتخابات اعتراض داشتند چرا جلسه نگذاشت و فقط با طرف مقابل معترضان جلسه داشت؟ آیا مرکز حراست وزارت صمت از مهمانی ناهار در فریدونکنار مطلع است؟ چرا اداره کل صمت وکمیسیون نظارت استان مازندران نسبت به برگزاری انتخابات اتحادیه رییس اتاق اصناف فریدونکنار سکوت کرده است؟
با اسناد جدید بازهم از ضعف بزرگ اداره صمت فریدونکنار و دیالگون رییس اتاق اصناف فریدونکنار و اداره صمت در هفته بعد خواهیم نوشت.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.