تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4
رای دادگاه:

ریپل اوراق بهادار نیست!

  • کد خبر : 2960
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
ریپل اوراق بهادار نیست!

پس از حدود ۲ سال،پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل، روز گذشته با حکم قاضی نیویورک به نفع ریپل خاتمه یافت. بنابر این حکم فروش توکن‌های «XRP» در سال ۲۰۱۷ در صرافی‌ها و از طریق الگوریتم‌ها را نمی‌توان نوعی قرارداد سرمایه‌گذاری با سود تضمینی محسوب کرد و بنابراین ادعای کمیسیون بورس […]

پس از حدود ۲ سال،پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل، روز گذشته با حکم قاضی نیویورک به نفع ریپل خاتمه یافت. بنابر این حکم فروش توکن‌های «XRP» در سال ۲۰۱۷ در صرافی‌ها و از طریق الگوریتم‌ها را نمی‌توان نوعی قرارداد سرمایه‌گذاری با سود تضمینی محسوب کرد و بنابراین ادعای کمیسیون بورس آمریکا مبنی بر فروش اوراق بهادار ثبت نشده وارد نیست.
به گزارش پایگاه خبری اخبار صنفی و به نقل از «dailyhodl»، آنالیسا تورس قاضی دادگاه نیویورک اعلام کرد که فروش توکن‌های «XRP» در صرافی‌ها کاملا بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار بوده است و حتی خریداران این توکن اطلاع نداشته‌اند که بخشی از پرداختی آن‌ها به خزانه شرکت ریپل واریز خواهد شد و نمی‌توان آن را قرارداد سرمایه‌گذاری نامید و بنابراین این فروش به منزله فروش اوراق بهادار ثبت نشده نبوده است.
البته در بخش دیگری از این حکم، دادگاه حق را در بخش فروش سازمانی ریپل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار داده است و این بخش از فروش را به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده درنظر گرفته است اما از آنجایی که این بخش از فروش در سال ۲۰۱۷ حدود ۱ درصد از حجم معاملات ریپل را در بر داشته است و اکثریت فروش از این طریق نبوده است، به صورت کلی ادعای SEC درست نیست.
در پی رای دادگاه، صرافی کوین‌بیس که به دلیل شکایت SEC توکن XRP را از لیست معاملات خود حذف کرده بود، مجددا ریپل را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کرد. انتظار می‌رود در روزهای آینده صرافی‌های دیگر مانند کراکن و جمنای نیز عملکرد مشابهی در این مورد داشته باشند.
با اعلام این خبر قیمت ریپل با رشد حدود ۹۰ درصد تنها در چند ساعت تا قیمت ۰.۹۳ دلار پیشروی کرد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.