تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
6
پیشنهاد به وزیر راه و شهرسازی

جیک جیک مسکن برای کنترل اجاره بها

  • کد خبر : 1905
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
جیک جیک مسکن برای کنترل اجاره بها
سه ماهه فصل زمستان جیک جیک مسکن برای وزارت راه و شهرسازی است تا اقدامات زیربنایی و اساسی کامل را انجام دهد تا کنترل اجاره بها در فصل بهار و تابستان را به دست بگیرد اما تاالان هیچ نشانه ای از تلاش حداقلی دیده نمی شود.

ساماندهی بازار اجاره بها در کشورمان تاالان در حد شعار و گرفتن صندلی مدیریت وسپس بی خیالی مسوولان هیچ اثر دیگری نداشت. حتی مصوبه هیات وزیران دولت سیزدهم در تابستان سال جاری هم هیچ تاثیر عملی بر اجاره بها نداشت.
البته الان کلی آمار و ارقام اعلام خواهدشد که چنین کردیم چنان کردیم. اما در کف بازار حتی بیناترین چشم هم نمی تواند شهادت دهد که برنامه های دولت سیزدهم در تابستان سال جاری بر قیمت اجاره بها تاثیر گذاشته و صاحب خانه ها حتی لحظه ای به فکر مستاجر بودند.
از آنجایی که آیت الله رییسی دورانی را رییس قوه قضاییه بودند انتظار می رفت در هماهنگی با دستگاه قضایی گام های هرچند کوچک در خصوص مسکن به هنگام شکایت بردارد و دستور دهند تا با مردم همکاری کنند ولی این هماهنگی کمترین کمک را به مردم کرد.
حالا که ابتدای زمستان است. رسم است که در جیک جیک سرخوشانه به فکر زمستان باشند. الان هم جیک جیک سرخوشانه اجاره بهای مسکن است ولی درد اینجاست که مسوولان وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن به دو علت اصلا توجه ای به کنترل اجاره بهای مسکن ندارند.
اول اینکه یا درخواب زمستانی فرو رفته و در اردیبهشت‌ماه بیدار می شوند تا بتوانند با شعارهای متعدد صندلی را برای شش ماه بعد بیمه کنند.
دوم ومهمتر مسئله این است که اصلا مشکل مسکن و اجاره بهای مسکن در برنامه های دولت هیچ اهمیتی ندارد وفقط در زمان خرداد تا مرداد چند کلمه ای نظر می دهند واز آن طرف هم به افراد دخیل در گرانی مسکن هم هیچ کاری ندارند.
نتیجه همین دو دلیل را در هفته اول اردیبهشت ١۴٠٢ خواهیم دید. وتازه آن موقع می خواهند شعار کنترل اجاره بها بدهند.
اگر ذره ای مشکلات مردم در حوزه حداقل اجاره بهای مسکن برای دولت سیزدهم اهمیت دارد باید وزارت راه و شهرسازی از همین امروز با جمع آوری راهکارهای ممکن برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن برنامه ریزی اجرایی را تا پایان اسفندماه رونمایی و ابزارهای اجرایی و نظارتی را تعیین و تبیین نماید.
اگر ذره ای در این زمینه وزارت راه و شهرسازی بخواهد و اراده بر این باشد که با توجه به تورم پیش رو به فکر مردم باشند به راحتی و به سادگی امکان پذیراست.
متاسفانه مشکل اینجاست که همه اراده دولت‌های قبل دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی فقط به زبان بوده واصلا تمایل در اجرا نیست. وگرنه بهترین راهکارها آماده است تا با کمک وزارت صمت و اصناف که بهترین و تنها ابزار کنترلی بازار اجاره بهای مسکن هستند اجرایی شود.
جناب آقای بذر پاش وزیر محترم راه و شهرسازی
اگر اراده حداقلی دراین خصوص دارید برنامه های قابل اجرا بدون هیچ هزینه ای برای دولت سیزدهم آماده ارائه است. جالب اینجاست که بهترین راهکار را هم از خبرگان مسکن ازبدنه وزارت راه و شهرسازی دارد.
این پیشنهاد را الان در ابتدای دی ماه ١۴٠١ دادیم تا باردیگر ببینیم اراده دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در عمل ب ای کنترل اجاره بهای مسکن چیست؟
وگرنه روی کاغذ و در فضای مجازی ودر خبرها کلا هیچ مشکلی در حوزه مسکن و اجاره بها نیست و به قول وزیر صمت: مردم مقصرند که خودرو را به دید سرمایه ای می بینند.اینجا هم بازهم مردم مقصرند که مسکن را به دید سرمایه می بینند.
آقای بذر پاش
این گوی واین میدان و این فرصت فصل زمستان برای شما تا فردا روز نگویید فرصت نداشتیم.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.