تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4
اکبر شاهرخي، رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران:

توليد صادرات‌‌محور ۴ ميليارد شاخه گل با مشارکت دانش‌بنيان‌ها

  • کد خبر : 3033
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
توليد صادرات‌‌محور ۴ ميليارد شاخه گل با مشارکت دانش‌بنيان‌ها

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران از توليد ۴ ميليارد شاخه گل، درختچه و گل‌گلداني با کمک شرکت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد که بخشي از اين توليدات راهي بازار‌هاي صادراتي مي‌شود. اکبر شاهرخي، رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران گفت: امروزه کشاورزي و فرايندهاي مرتبط با کشت گل و گياه به يک صنعت نوين […]

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران از توليد ۴ ميليارد شاخه گل، درختچه و گل‌گلداني با کمک شرکت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد که بخشي از اين توليدات راهي بازار‌هاي صادراتي مي‌شود.

اکبر شاهرخي، رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران گفت: امروزه کشاورزي و فرايندهاي مرتبط با کشت گل و گياه به يک صنعت نوين تبديل شده و براي توليد بهينه بايد از دانش روز در اين صنعت بهره برد.

وي با بيان اينکه ايران هفدهمين کشور توليدکننده گل در دنيا است، افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار هکتار از اراضي کشور زيرکشت گل است که از اين ميزان ۸ هزار هکتار فضاي گلخانه اي دارد. بيشترين توليد گل هاي گلداني در مازندران انجام مي گيرد و پاکدشت و محلات به ترتيب رتبه دوم و سوم توليد گل هاي تزئيني را به خود اختصاص داده اند.

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران با اشاره به افزايش توليد گل و گياه در فضاي گلخانه اي گفت: ورود تکنولوژي همراه با نيروي جوان تحصيل کرده به اين صنعت موجب شده تا با توليد محصولات دانش بنيان بازارهاي بيشتري را بدست بياوريم از اين رو براي ماندگاري فعالان عرصه گل و گياهان زينتي در بازار داخلي، راهيابي آنها به عرصه بين المللي و حفظ حضورشان در بازار جهاني، ضروري است که با بهره گيري از علم روز، اقدام به توليد محصول کنند.

شاهرخي افزود: ورود شرکت هاي دانش بنيان به توليدکنندگان اين حوزه کمک ميکند تا با مديريت فناورانه، مصرف آب، کود، سموم و نور بهينه شود و با توجه به علم روز دنيا، محصولات قابل رقابت با ساير کشورها راهي بازارهاي جهاني شود.

صادرات گل هاي ايراني به کشورهاي همسايه

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران درباره وضعيت صادراتي گل و گياه اظهار کرد: در حال حاضر توليد گل در کشور به ۴ ميليارد شاخه، درختچه و گلدان رسيده است.

شاهرخي ادامه داد: با توجه به کاهش ارزش پول ملي، واردات گل از ايران از سوي کشورهاي همسايه مقرون به صرفه تر شده است، زيرا برابري نرخ ريال و دلار براي توليدکننده صرفه اقتصادي ندارد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر گل و گياه هاي تزئيني توليد ايراني به بازار عراق، ارمنستان، گرجستان، تاجيکستان، روسيه و … صادر مي شود.

بازار گل و گياه راکد است

رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران درباره وضعيت بازار داخلي گفت: با توجه به فرارسيدن ايام شهادت سرور و سالار شهيدان بازار گل وگياه به رکود مي رود، زيرا در اين ايام با توجه به کاهش مراسم هاي ازدواج و مهماني ها، ميزان تقاضا براي خريد گلوگياه به شدت کاهش مي يابد.

شاهرخي افزود: البته پس از سپري شدن اين ايام، نمي توان اميدي به بازگشت رونق به بازار داشت، چراکه با کاهش قدرت مالي، مردم ترجيح مي دهند در ابتدا سبد معيشتي خود را کامل کنند و کمتر مردم به سمت خريد گل وگياه مي روند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.