تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
3
پورسلاخ:

تقویت واحدهای بازرسی شهرهای کوچک اولویت است

  • کد خبر : 3916
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تقویت واحدهای بازرسی شهرهای کوچک اولویت است

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ضمن ابراز قدردانی از رئیس اتاق اصناف ایران در امضای تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی و بازگشت ماموریت بازرسی از بازار مواد غذایی به اصناف بیان کرد: از آنجایی که صنف تخصصی بنده مربوط به قصابان است، در جریان ریز نحوه بازرسی وزارت جهاد از بازار مواد […]

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ضمن ابراز قدردانی از رئیس اتاق اصناف ایران در امضای تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی و بازگشت ماموریت بازرسی از بازار مواد غذایی به اصناف بیان کرد: از آنجایی که صنف تخصصی بنده مربوط به قصابان است، در جریان ریز نحوه بازرسی وزارت جهاد از بازار مواد غذایی هستم و اگرچه باید از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه قدردانی کرد اما واضح است که نظارت بر بازار توسط بازرسان صنفی با سهولت و آرامش بیشتری انجام خواهد شد.

غلامرضاپورسلاخ در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با توجه به اعتماد دولت و مصرف کنندگان به تشکل های صنفی در امر بازرسی، لازم است تا واحدهای بازرسی اتاق‌های اصناف تقویت شوند و این تقویت می‌تواند در سه حوزه مالی، تجهیزات و آموزش باشد.

وی افزود: هرکدام از این اقدامات نیازمند تقویت مالی و تامین بودجه بازرسی اتاق‌های اصناف است لذا تخصیص ردیف بودجه مناسب در بودجه ۱۴۰۳ در راستای اجرای تبصره ۷ماده ۷۲ قانون نظام صنفی، یک ضرورت است. این نیاز به ویژه در شهرهای کوچک بیشتر احساس می‌شود چراکه حتی بودجه تامین خودرو برای بازرسان وجود ندارند. لذا به عقیده بنده، تقویت واحدهای بازرسی شهرهای کوچک اولویت دارد.

نماینده اصناف مازندران در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: برای اجرای طرح هوشمندسازی به ویژه در شهرهای کوچک لازم است آموزش را جدی بگیریم. بازرسان ما نگران از دشواری اجرای طرح هوشمندسازی بازرسی هستند. این طبیعت انسان است که اگر مجبور شود تغییری در روش اجرای کار داشته باشد نگران شود. اما اجرای این روش یک ضرورت است و رفع نگرانی‌ها تنها با آموزش و تجهیز ایشان به ابزارهای لازم امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران به پرسشی مبنی بر نحوه رفتار بازرسان با واحدهای صنفی و حفظ حرمت فعالان صنفی این گونه پاسخ داد: نحوه رفتار بازرسان با واحدهای صنفی حتی اگر متخلف باشند باید ضابطه‌مند و در چارچوب قانون و اخلاق‌مدارانه باشد. صلاحیت اخلاقی و رفتاری بازرسان موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود البته اکثریت بازرسان اصناف به واسطه حضور طولانی مدت در بازار خود به اصول رفتاری با کاسبان آشنا شده‌اند و بیشتر آن‌ها دارای تجربه مناسبی هستند. به طوری که در صورت امکان نقش امر به معروف دارند و سعی می‌کنند دلیل و مزیت رعایت قوانین را به فعال صنفی توضیح دهند تا آنها خودشان به اجرای قوانین تمایل پیدا کنند اما اگر این روش جواب نداد، برخورد قانونی انجام می‌دهند.

وی افزود: در اعمال قانون، نحوه رفتار با فعال صنفی بسیار مهم است و نباید این بازرسی به افرادی سپرده شود که اصطلاحا خاک بازار را نخورده باشند و اگرنه، ممکن است با تنش در بازار مواجه ‌شویم. این عدم آشنایی به نحوه رفتار با واحدهای صنفی را مکررا از بازرسان سایر نهادها شاهد هستیم و امیدواریم بازرسی از اصناف به تشکل های صنفی سپرده شود.

نماینده اصناف مازندران در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران بیان کرد: مراجعه مکرر بازرسان یا مراجعه ده نفره بازرسان به یک واحد صنفی منجر به خدشه وارد کردن به آبروی یک واحد صنفی می‌شود که حتی ممکن است هیچ تخلفی انجام نداده باشد. لذا باید حرمت واحدهای صنفی در مراجعات بازرسان حفظ شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.