تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4
آقای وزیر علی آبادی خوش آمدی اما...

تاثیر پدر خوانده ها و قانون گریزان اصناف بر قیمت کالا

  • کد خبر : 2610
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تاثیر پدر خوانده ها و قانون گریزان اصناف بر قیمت کالا

اخبار صنفی – انتخاب وزیر صمت جدید در دولت سیزدهم و حضور دکتر علی آبادی را به فال نیک می گیریم و با توجه به رسالت رسانه ای که داریم نکاتی در خصوص قانون گریزان در اصناف و نقش موثر آنها بر گران‌فروشی و کنترل بازار و حتی اوضاع پشت پرده گرانی را برای وزیر […]

اخبار صنفی – انتخاب وزیر صمت جدید در دولت سیزدهم و حضور دکتر علی آبادی را به فال نیک می گیریم و با توجه به رسالت رسانه ای که داریم نکاتی در خصوص قانون گریزان در اصناف و نقش موثر آنها بر گران‌فروشی و کنترل بازار و حتی اوضاع پشت پرده گرانی را برای وزیر صمت جدید واکاوی می کنیم تا نگاه ویژه تری به اصناف داشته باشد.
بدون هیچ تردیدی تقریبا اکثریت مطلق قبول دارند که در اصناف قانون گریزان به دلیل اینکه نفع مادی و شخصی از رانت صندلی ریاست می برند حاضرنیستند این صندلی داغ را به راحتی ترک کنند.
ناگفته پیداست که وقتی فردی در سمت ریاست جایی قانون گریزی می کند باید از توان خارق العاده ای بهره ببرد. وی بدون هیچ تردیدی پارتی بازی هم باید بکند. وی در اداره دولتی فرد یا افرادی را پیدا می کند و به لحاظ مالی خود یا افرادی را دارد که آنها را تامین کند و به این ترتیب پارتی بازی را رواج می دهند.

از آن طرف، رییس بخش خصوصی، برای اینکه مراد مالی پارتی را تامین کند باید پول در بیاورد.
از آنجایی که وی به خزانه دولتی وصل نیست باید از طریق کاسبی به هر طریقی پول در بیاورد این پول را از جیب مردم به هرروش ممکن وغیرممکن باید در بیاورد واز اینجا به بعد دیگر قانون گریزی یک خصلت نامتغییرشان می شود و احساس پدرخوانده بودن وقوی تر از قانون بودن به او دست می دهد.
اینها بخشی از خصایص پیدا و پنهان قانون گریزان در اصناف است که خود را طوری معرفی می کنند که انگار به جایی وصل هستند.
البته تاکید می گردد قضیه بازار و بدنه اصناف که اکثریتشان سالم کاسبی می کنند و هیچ چشمداشتی به صندلی ریاست ندارند با این قانون گریزان خیلی فرق دارد و اصلا در مورد آنها چنین کلماتی حتی تصور هم نمی شود.

چاره چیست؟

آقای دکتر علی آبادی
وزیر محترم صمت
اگر می خواهید بازار را کنترل کنید گام اول تغییرات در سازمان های صمت استانی وکمیسیون های نظارت بر اصناف است.
تا زمانی که قانون نظام صنفی در شهرها واستانها با تفسیر به رای و فامیل بازی بخواهد اجرا شود کام قانون گریزان شیرین و زندگی مردم تلخ است.
جالب اینجاست که از کلید واژه خدمت به مردم هم برای سفید کردن وضعیت هدف خودشان استفاده می کنند.

آقای وزیر صمت
اگر قانون گریزی را در اصناف از ریشه بخشکانید استمرار فعالیت مدیر و مجری قانونمند در دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف را تداوم ببخشید. از سوی دیگر با ابطال تمام بخشنامه های غیرقانونی که منجر به سو استفاده از قدرت ریاست اتحادیه های صنفی شده است را اجرایی کنید گام های مهم برای حذف قانون گریزان در اصناف برداشته اید.
پارتی بازی موجب ترویج ناامیدی در جامعه شده است. اگر قانون برای همه یکسان اجرا شود دیگر ناهار و شام و نشست در سفره خانه ها کارساز نیست تا قانون گریزان هزینه کنند و بر صندلی ریاست اتحادیه بیشتر بمانند.
اصناف با اجرای قانون نظام صنفی برای حداقل بیش از ۴هزار اتحادیه صنفی پوست اندازی کرده است ولی حضور برخی استمرار طلب قانون گریز در اصناف متاسفانه در استانها و شهرستانها اتفاقات تلخی در قانون گریزی رقم خورده است.
جای بسی تأسف است که همین قانون گریزان زیاده خواه درصدد هستند تا با هر ترفندی شده است مانع برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی شوند تا چندماه بیشتر برصندلی ریاست اتحادیه بنشینند؟

راستی آقای وزیر صندلی ریاست اتحادیه به چند می لرزد که برخی از روسای اتحادیه های صنفی حاضرند این همه برایش هزینه مادی و معنوی بپردازند؟
در صورت اسناد تخلفات قانون گریزی برخی از روسای اتحادیه های صنفی و بی توجه ای مدیران صمت استانها و کمیسیون های نظارت به قانون نظام صنفی را می توانیم تقدیم حضورتان کنیم.

آقای وزیر صمت
حواستان به پدر خوانده های اصناف باشد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.