تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
5
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشاورزی ایران:

بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید کود کشور به دلیل قیمت بالای مواد اولیه خالی است/ نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی فرصت دولت برای درک توان تولید داخل

  • کد خبر : 1937
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید کود کشور به دلیل قیمت بالای مواد اولیه خالی است/ نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی فرصت دولت برای درک توان تولید داخل

 رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشاورزی ایران با اشاره به این که بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید کود کشور به دلیل مشکلاتی از قبیل قیمت بالای مواد اولیه، بلااستفاده مانده است، اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی، فرصتی خواهد بود برای مسئولان دولتی تا درکی درست از توان تولید داخل پیدا […]

 رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشاورزی ایران با اشاره به این که بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید کود کشور به دلیل مشکلاتی از قبیل قیمت بالای مواد اولیه، بلااستفاده مانده است، اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی، فرصتی خواهد بود برای مسئولان دولتی تا درکی درست از توان تولید داخل پیدا کنند و به حمایت واقعی از تولیدکنندگان اقبال نشان دهند.
صیاد فرهادی در گفتگو با ….در خصوص ظرفیت تولید کودهای کشاورزی در کشور توضیح داد: ظرفیت بالایی برای تولید کودهای کشاورزی در کشور وجود دارد، به طوری که اگر تولید با حداکثر ظرفیت انجام شود، هم می توان نیاز داخل را برطرف کرد و هم به صادرات پرداخت، با این وجود این امر محقق نشده است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات پتروشیمی، قوانین جدید مالیاتی و جلوگیری از صادرات، منجر شده است که علاوه بر قیمت تمام شده بالای کودهای تولید داخل، توان صادراتی نیز کاهش پیدا کند و از این رو شاهدیم که بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید کودهای کشاورزی در کشور بدون استفاده باقی مانده است.
فرهادی در خصوص نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی نیز اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در ابعادی که امسال به چشم می خورد بی سابقه است و بیش از ۱۱۰ تولیدکننده کودهای کشاورزی در این نمایشگاه در کنار تولیدکنندگان سایر نهاده های کشاورزی حضور دارند.
وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان امسال به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و همین مساله نشان از گسترش ابعاد مختلف نمایشگاه دارد. استقبال تولیدکنندگان از این نمایشگاه باعث شده است که نمایشگاه جامعی شکل گیرد و این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی امکان حضور در این رویداد را پیدا نکردند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود کشاورزی ایران با بیان این که حضور گسترده تولیدکنندگان می تواند به استقبال مصرف کنندگان نیز منجر شود، افزود: این نمایشگاه بستر مناسبی برای به نمایش گذاشتن توان واقعی تولید داخل است، از این رو باید مدیران دولتی نیز در آن حضور پیدا کنند تا بتوانند درک درستی از توان داخل پیدا کنند؛ چرا که تنها در این صورت است که می توانند به حمایت واقعی از تولید داخل بپردازند.
لازم به ذکر است، نهمین دوره نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی «اگروپارس» برای اولین بار در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در روزهای ۱۹ تا ۲۲ دی ماه برگزار می‌ گردد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.