تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
3
برگزاری هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استانها

امتیازات و صندلی های جدید مهم برای اصناف کشور

  • کد خبر : 3856
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
امتیازات و صندلی های جدید مهم برای اصناف کشور

اخبار صنفی، نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استانها با هیات رییسه اتاق اصناف ایران و وزیر جهاد کشاورزی معاونین وزیر صمت ودکتر حداد عادل در حالی برگزار شد که جایگاه‌های جدیدی برای اصناف ایران بدست آمد. روز دوشنبه سه جلسه بسیار تاثیرگذار برای آینده اصناف کشور در هتل فردوسی تهران برگزار شد که […]

اخبار صنفی، نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استانها با هیات رییسه اتاق اصناف ایران و وزیر جهاد کشاورزی معاونین وزیر صمت ودکتر حداد عادل در حالی برگزار شد که جایگاه‌های جدیدی برای اصناف ایران بدست آمد.
روز دوشنبه سه جلسه بسیار تاثیرگذار برای آینده اصناف کشور در هتل فردوسی تهران برگزار شد که اگر اصناف کشور همراهی کنند به زودی تاثیرات آن در قالب جایگاه های جدید اصناف کشور در اقتصاد و تصمیم سازی فعالیت های صنفی مشهود خواهد بود.
اولین جلسه مهم رئیس و هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران و مدیران ارشد صنفی از ۳۱ استان کشور با دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی بود ودر نتیجه تفاهم نامه ای امضا شد که بازرسی ونظارت بر واحدهای صنفی مرتبط با فعالیت های جهاد کشاورزی نظیر نانوایی ها و فروشندگان گوشت ومرغ وتخم مرغ به اصناف سراسر کشور سپرده شد.
تا پیش از این نظارت بازرسی در این بخش را وزارت جهاد کشاورزی برعهده داشت.
جلسه دوم با مدیرعامل شرکت شرهک های صنعتی بود گه بعد از بحث وتبادل نظر بسیار مهم در نهایت تفاهم نامه ای امضا شد و مقرر گردید با همکاری اتاق های اصناف در سراسر کشور شهرک های صنفی با امتیازات ویژه و تحت حمایت قانون نظام صنفی و وزارت صمت احداث وبه به بردای واحدهای صنفی برسد.
مهدوی و کارشناسان دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت در این دوجلسه حاضر بودند و بر روند قانونی انعقاد تفاهم نامه نظارت داشتند.
جلسه سوم هم با دکتر حداد عادل بود. در این جلسه بر نقش محوری اصناف کشور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید جدی شد و مقرر گردید روسای مراکز استانها ریاست کمیته اصناف کارگروه انتخاباتی را عهده دارشدن ضمن اینکه تاکید گردید حتما باید یک فرد صنفی در لیست مهم تاثیرگذار ورود به مجلس شورای اسلامی اسلامی باید باشد.
همچنین دکتر حداد عادل با سالها تجربه ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ضرورت دارد تا اصلاحیه قانون نظام صنفی هرچه سریعتر بهتراست در مجلس شورای اسلامی تصویب وبرای اجرا ابلاغ شود هرچند که با توجه اینکه مجلس‌ شورای اسلامی وقت رسیدگی به اصلاحیه را تا پایان سال نداشته باشد ولی اصناف حق دارند این اصلاحیه به زودی تصویب شود.
نکته مهم اینکه اصناف برای نخستین بار با نقش آفرینی در انتخابات پیش روی از یک سو می توانند نماینده ای از سوی اصناف به مجلس شورای اسلامی بفرستند واز سوی دیگر با حضور پرشور در انتخابات قدرت چانه زنی با مدیران کشوری برای حضور اصناف در جایگاه های تصمیم ساز را بیشتر از گذشته داشته باشند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.