تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6
رضا صادقی تاکید کرد:

اصناف سکاندار کسب وکار دانش بنیان وفناور

  • کد خبر : 1376
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
اصناف سکاندار کسب وکار دانش بنیان وفناور

اصناف میتوانند سکاندار توسعه فناوری کشور باشند و وزارت صمت نیز می تواند با کمک اتاقهای اصناف، اتحادیه ها و تشکل ها، زمینه ساز دستیابی به اهدف اتحادیه و اصناف فناور و دانش بنیان باشد. رضا صادقی کاندیدای این دوره ی انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل اظهار داشت ؛تحقق اشتغال و تولید دانش […]

اصناف میتوانند سکاندار توسعه فناوری کشور باشند و وزارت صمت نیز می تواند با کمک اتاقهای اصناف، اتحادیه ها و تشکل ها، زمینه ساز دستیابی به اهدف اتحادیه و اصناف فناور و دانش بنیان باشد.
رضا صادقی کاندیدای این دوره ی انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل اظهار داشت ؛تحقق اشتغال و تولید دانش بنیان، به ساختار، برنامه، الگوی کلان کشوری، نظارت، راهبری و اصلاح نیاز دارد و اگر بخواهیم بدانیم تمام این صفات در کدام سازمان تحقق پیدا کرده است، قطعا اصناف و اتحادیه ها در ردیف اول یا دوم قرار می گیرند.
داوطلب عضویت درهیات رییسه اتاق اصناف بابل گفت:از نگاه ما ، تفاوتی بین صنعت و صنف نیست و هر دو کسب وکار هستند و البته با وسعت و اندازه متفاوت و اگر صحبت از دانش بنیان و یا تولید مبتنی بر دانش داریم، این نگاه در هر دو گروه کسب و کارهای کوچک و متوسط و کسب وکارهای بزرگ بایستی مورد توجه قرار گیرد،
صادقی تصریح کرد:اگر به یکی از سریعترین راهکارهای عملیاتی نمودن شعار سال یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین فکر کنیم، بدون شک حرکت اصناف با کسب وکارهای کوچک و متوسط در این مسیر می تواند زمینه ساز تحقق سریع این شعار باشد.
صادقی گفت: وقتی به آمار و اطلاعات اصناف نگاهی می اندازیم، نزدیک سه میلیون کسب وکار با پوشش حدود شصت درصد از اشتغال کشور آماری است که همه دست اندرکاران را به سمت یک نگاه ویژه به این گروه از جامعه معطوف می کند.
اصناف و بازاریان که بواسطه دارا بودن ساختار مشخص، نظم پذیر بودن، قدمت و عمومیت آن در کل کشور، می توانند با سرعت زمینه ساز تحقق شعار سال بوده و نه تنها کیفیت و دانش را در تمامی کشور توسعه دهند، بلکه می توانند با بهبود فرایندها از طریق فناوری، زمینه ساز اشتغال بیشتر و حفظ اشتغال موجود باشند.
شکل گرفتن تشکل های مختلف تخصصی و یا همگن، میتواند زمینه ساز توسعه سریع گفتمان فناوری در کشور باشد و حرکت اصناف در مسیر فناوری، عامل بسیار بزرگی در رشد شتابان قطار فناوری است.
صادقی خاطر نشان کرد ؛نگاه و حمایت ویژه وزیر محترم صنعت، معدن تجارت به اصناف می تواند بعنوان یکی از بسترهای اصلی تولید، خدمات و توسعه اشتغال در کشور باشد ،
صادقی تاکید کرد:کمک به شکل گیری مراکز توسعه فناوری اصناف، هدایت منابع توسعه فناوری و هوشمند سازی به سمت کسب وکارهای کوچک و متوسط، کمک به اصلاح ساختار اتحادیه ها و اصناف و قرار گرفتن واحدها و کارشناسان فناور در ساختار، بهبود ساختار آموزش و اضافه شدن مبانی فناوری و انقلاب چهارم صنعتی در مفاد درسی، حمایت مالی و معنوی از اصناف در راه اندازی مراکز نوآوری و توسعه فناوری اصناف، برنامه ریزی برای راه اندازی پارک فناوری اصناف و حمایت از ارایه تسهیلات به اصناف را از جمله اهداف وبرنامه های آتی خود در راستای خدمتگزاری و اعتلای هر چه بیشتراتاق های اصناف کشور دانست ،

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.