تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
6
110برنامه کابردی -قسمت سوم

اصناف ازاتاق چه می خواهند؟

  • کد خبر : 1354
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
اصناف ازاتاق چه می خواهند؟

در قسمت سوم به ادامه انتظارت اصناف ار هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور می پردازیم: ۵۵/حمایت ازساخت شهرک های صنفی استاندارد برای اصناف باید مد نظر هیات رییسه باشد. ۵۶/ هیئت رئیسه باید یک برنامه مدون داشته باشد.یک برنامه نوین سازی با مشورت با مشاورانی که علمی و تجربی باشند. ۵۷/رونق کسب و کار […]

در قسمت سوم به ادامه انتظارت اصناف ار هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور می پردازیم:
۵۵/حمایت ازساخت شهرک های صنفی استاندارد برای اصناف باید مد نظر هیات رییسه باشد.
۵۶/ هیئت رئیسه باید یک برنامه مدون داشته باشد.یک برنامه نوین سازی با مشورت با مشاورانی که علمی و تجربی باشند.
۵۷/رونق کسب و کار یکی از شرایطی است که جامعه اقتصادی کشور به آن نیازمند است
۵۸/ در گفتگوهای شورای اقتصاد یا شورای کسب و کار که به شورای گفتگو شهرت دارد ،شرکت داشته باشیم.
۵۹/ باید بتوانند کل عواملی را که با آن کار می کنند را در یک راستا و هدفمند و  هم سو و هم گام قرار دهند.
۶۰/از حوزه اصناف و پیچ و خم هایش با خبر باشند. جایگاه اصناف را به مردم بشناسانند.
۶۱/همسو بودن با سیاست های دولت و همگام بودن این دو معقوله در راستای بهینه اهداف ما ارتقا اتاق را در پی داشته باشد.
۶۲/ در مورد مسائل روز اطلاعات اقتصادی ویژه در خصوص کارکردهای مالی، ابزارهای مالی و مالیاتی و سیاست‌های پولی اطلاعات داشته باشند که با توجه به اینکه ریاست اتاق در کمیسیون‌های مختلف عضویت یا حضور خواهد داشت بتواند منافع اصناف را پاسداری و حمایت کند.
۶۳/ باید به فکر بسترسازی برای تولید با پشتوانه سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین بسترسازی برای صادرات برای ایجاد اشتغال و امید به آینده باشد و بتواند با تعامل مجامع استان‌ها ثباتی به بازارهای داخلی، کنترل قیمت‌ها و بازرسی‌های حوزه اصناف بدهد. باید به اوضاع و احوال شرکت‌ها موازی‌کار با اصناف (بساتی‌ها، دوره‌گردها، دست‌فروشها و آنهایی که در حوزه اصناف به فعالیت‌ مشغولند و مجوزهای لازم را ندارند)  واقف باشد.
۶۴/  قانون‌هایی که به نوعی با روند فعالیت طبیعی اتحادیه‌ها مغایرت دارند در قالب لوایحی از طریق وزارتخانه پیگیری کنند و در صحن مجلس لحاظ کنند.
۶۵/ از تمام تجارب افراد پیشکسوت بازار باید کمال استفاده را ببرد و
باید اتاق فکر تشکیل دهد.
۶۶/ باید فرهنگسازی بیشتری انجام شود. فرهنگ کسب و کار خرید جنس ایرانی باید باب شود. باید امکاناتی فراهم شود که واقعا جنس ایرانی از جنس های خارجی بهتر باشد تا مردم به جنس و کسب و کار ایرانی اعتماد کنند.
۶۷/ شخصیت طراح و مبتکر داشته باشد و نگاه علمی داشته باشد. نگاه ملی و کلان ویژگی دیگری است که باید در رئیس اتاق اصناف وجود داشته باشد.
۶۸/ برنامه های راهبردی ارائه بدهند تا بتوانند اصناف را از رکود تورمی خارج کند.
۶۹/ با بهره گیری از کمیسیون های تخصصی، تشکیل آنها و اتاق فکر می تواند از این عزیزان در راستای اهداف صنفی بیشتر بهره مند شود.
۷۰/با نمایندگان استان تهران در مجلس ارتباط مکستمر و قوی داشته باشند و مسائل مطرح شود و به صورت مجزا مشکلات را ببینند تا بهبودی در اقتصاد مملکت و در فضای کسب و کار به وجود آید. .
۷۱/ مشکلات صنوف  را منطقه  ای شناسایی و در جهت رفع آن مشکلات با ادارات رایزنی کنند و مشکل را به نوعی برطرف کند.
۷۲/ کسی مسئولیت  اصناف را برعهده بگیرد که اهل مشورت باشد تا بتواند از تمام گروه ها و بخش های مختلف استفاده کند و نقطه نظرات آنها را سرلوحه کار خود قرار دهد.
۷۳/ تنها نگاهش به اصناف نباشد و تمام جامعه اقتصادی را ببیند تا بتواند با اتاق بازرگانی، تعاون و کلیه تشکل های اقتصادی ارتباط برقرار کند.
۷۴/ بتوانند منافع اقتصادی اصناف  مختلف را در کنار هم قرار بدهند و کارگروه تشکیل دهند و تمام چالش ها دیده شود می توان به راحتی آنها را برطرف کرد.
۷۵/ کار به صورت گروهی انجام گیرد. مشارکت داشته باشند و خواسته ها و نیازهای صنفی را بتوانند در یک قالب همفکری مرتفع کنند و راهکارهایی به دست آورند.
۷۶/ هیات رئیسه باید بداند جایگاه واقعی اصناف کجاست و برای رسیدن به این جایگاه واقعی باید چه کار کرد؟ باید بداند تاثیر گذاری اصناف چقدر است و اینکه یک اقتصاد پویا و شکوفا داشته باشیم باید چه استراتژی درنظر بگیریم.
 
۷۷/ باید برنامه راهبردی برای اصناف تعریف کرد.  باید آن را ببیند و کار پژوهشی و تحقیقی انجام دهد. مدیریت راهبردی برای خود تعریف کند و یک استراتژی برای خود داشته باشد
۷۸/ با مجلس باید ارتباط داشته تا بتواند تدوین قوانین مختلف و اصلاح قوانین مخل جامع را در نظر بگیرد.
۷۹/ دستگاه های ساختاری نرم افزاری و سخت افزاری در بخش اصناف تغییر عمده پیدا کنند.
۸۰/ از کمیسیون های تخصصی و افراد نخبه، وارد، کهنه کار، با تجربه و در عین حال با سواد استفاده کنند. برای موضوعات بحث و تبادل نظر داشته باشند
۸۱/ اتاق اصناف باید در بخش‌های سیاست‌گذاری حوزه کلان اصناف کشور حضور فعال داشته باشد و در راستای منافع اصناف سهم‌خواهی کند.با توجه به تحریم‌ها بهترین موقعیت برای صنوف یا شرکت‌های تولیدی فراهم است.
۸۲/ کاری کنند در بین اصناف توزیع ثروت شود. این توزیع ثروت منظور توزیع پول نیست بلکه علم، فناوری، فهم بیشتر و درک متقابل از سیستم اقتصادی جامعه است.
۸۳/ ازمشکلات اصناف هر رسته و صنفی شناخت داشته باشند چون هر صنفی مشکلات مربوط به خودشان را دارند، باید با ایجاد پل ارتباطی  مشکلات را  به بالا دستی های خود در دولت منتقل کنند.
۸۴/ به مشکلات اصناف برسند فقط رونوشت برابر اصل نکنند که هرنامه ای برایشان ابلاغ می کنند بفرستند برای دولت . واقعاً بنشینند با مسئولین مرتبط حلاجی کنند، شناسایی مشکلات اصناف و الویت بندی آن و برنامه گذاشتن برای آنها، جلسات شورا باید به صورت هدفمند باشد تا تاثیر گذار باشد
 ۸۵/ اجلاس از حالت سخنرانی تبلیغی و فصلی خارج شود ، این طور نباشد که همه جمع شوند یک سخنرانی شود و بعد بروند دنبال کارشان.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1354
  • نویسنده : حسین علی اکبری- رئیس اتحادیه باتریسازان وباتری فروشان تهران
  • ارسال توسط :
  • 357 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.