تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4
نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم :

آموزش و ارائه مدرک به اتحادیه‌ها واگذار شود

  • کد خبر : 4036
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
آموزش و ارائه مدرک به اتحادیه‌ها واگذار شود

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با اشاره به موضوع آموزش‌های ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های فعالان صنفی، موضوع دریافت مدرک فنی‌ و حرفه‌ای برای اخذ پروانه کسب است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، امیر پوریزدی افزود: اخذ یا تمدید پروانه کسب […]

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با اشاره به موضوع آموزش‌های ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های فعالان صنفی، موضوع دریافت مدرک فنی‌ و حرفه‌ای برای اخذ پروانه کسب است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، امیر پوریزدی افزود: اخذ یا تمدید پروانه کسب صنفی نیازمند مدرک پایان دوره فنی و حرفه‌ای است؛ این در حالی است که آموزش برخی از رسته‌های شغلی و ارائه مدرک، از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود. در نتیجه فعالان صنفی برای اخذ یا تمدید پروانه کسب خود، نمی‌توانند مدرک مورد نیاز را دریافت و در سامانه بارگذاری کنند.
رئیس اتحادیه سوهان و شیرینی استان قم ادامه داد: اگر موضوع آموزش و ارائه مدرک پایان‌دوره برای اخذ پروانه کسب به اتحادیه‌های صنفی واگذار شود، علاوه بر رفع مشکل اصناف، روند اخذ مدرک و به تبع آن دریافت جواز کسب تسریع خواهد شد.
وی گفت: بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان صنفی که سال‌هاست در رسته شغلی خود جزو اساتید صاحب‌نام هستند، اکنون برای تمدید جواز کسب خود باید دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای را طی و پس از گذراندن امتحان پایان دوره، مدرک لازم را دریافت کنند.
به گفته پوریزدی اتحادیه‌ سوهان و شیرینی یا اتحادیه نان‌ برنجی‌‌پزان از جمله رسته‌های شغلی هستند که باید مدرک پایان دوره آموزشی را از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کنند در حالی که آموزش این رسته شغلی در این سازمان ارائه نمی‌شود و لذا این امر باید به اتحادیه‌های مربوطه واگذار شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.