تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4
نشست انتخاباتی هیات رییسه اتاق اصناف ایران برای خودشان

آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ دلیل روشن انحصار طلبی قدرت در اصناف ایران

  • کد خبر : 1568
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ دلیل روشن انحصار طلبی قدرت در اصناف ایران

هیات رییسه اتاق اصناف ایران در غفلت نهادهای نظارتی برای خودشان با توسل به قدرتی که الان دارند نشست انتخاباتی برگزار کرده وبا دادن هدیه به اعضای اجلاس روسای مراکز استانها برای رای گرفتن خودنمایی کردند. بر اساس گزارش خبرنگار مالی چی پرس روز دوشنبه به صرف ناهار درختان فردوسی تهران روسای اتاق اصناف مراکز […]

هیات رییسه اتاق اصناف ایران در غفلت نهادهای نظارتی برای خودشان با توسل به قدرتی که الان دارند نشست انتخاباتی برگزار کرده وبا دادن هدیه به اعضای اجلاس روسای مراکز استانها برای رای گرفتن خودنمایی کردند.
بر اساس گزارش خبرنگار مالی چی پرس روز دوشنبه به صرف ناهار درختان فردوسی تهران روسای اتاق اصناف مراکز استانها همراه چندین نفر از اعضای احتمالی وقطعی اجلاس اتاق اصناف ایران مهمان هیات رییسه اتاق اصناف ایران بودند.
درجریان این مهمانی باشکوه که معلوم بود اصلا بحث مشکلات اصناف کشور و همچنین موضوعات مرتبط با واحد‌های صنفی هیچ جایگاهی در نشست نداشت با اهدا هدایای از سوی برخی اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران به مهمانان از آنها برای رای دادن در روز انتخابات سه ماه آینده خودنمایی کردند.
جای بسی تأسف است که بازهم شاهدیم برخی مدعی آمد ما بستر رقابت سالم ومساوی را برای اعضای اتحادیه در همه زمان ها فراهم کردیم ومردم به ما رای دادند. اتفاقی که در هتل فردوسی تهران رخ داد مشتی از خروار ها نمونه ای است که نشان می دهد نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی باید وباید با اصلاح تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی راه سو استفاده از قدرت را ببندند. آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهی غیراز اصلاح قانون نظام و گنجاندن احراز هویت با کدملی دارند؟
یکی از مواردی که در مهمانی شیک وپرهزینه اعضا هیات رییسه به خودشان افراد حاضر قول دادند تا درست کنند تا همیشه همگی مادام العمر رییس بشوند این بود که رای قطعی از دیوان عدالت اداری برای حضور در همان اتحادیه از طریق تبدیل پروانه کسب حقیقی به حقوقی بگیرند. چراباید دیوان عدالت اداری چنین امتیاز غیر قانونی به آنهاذبدهد؟
درخصوص مهمانی شیک و پرهزینه سوالات بیشماری وجود دارد:
چرا مرکز حراست وزارت صمت اجازه برگزاری چنین مهمانی را داد و چرا دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف مانع این مهمانی نشد؟ چرا افرادی در این مهمانی حضور داشتند که مشمول تبصره یک ماده ٢٢ و ماده ٣۵ قانون نظام صنفی بودند؟پر کدام ماده قانونی از قانون نظام صنفی اجازه دادند شد تا هیات رییسه اتاق اصناف ایران با بودجه بیت المال برای خودشان جهت اعطای وعده های همیشگی مهمانی شیک وپرهزینه ازجیب مردم برگزارکنند؟
در خصوص حضور افرادی که در حال لابی فقط وفقط برای رای گرفتن برای هیأت رییسه دور بعد اتاق اصناف ایران بودند در آینده خواهیم نوشت اما آیا عدم برگزاری انتخابات اتاق اصناف در اصفهان و سکوت مرکز حراست وزارت صمت و حراست سازمان صمت استان اصفهان با برگزاری این مهمانی شیک ارتباطی وجود دارد؟
در حالی که مردم در زیر بار مشکلات اقتصادی کمرخم کردند واز سوی دیگر متصدیان واحدهای صنفی می گویند بازار کساد است چه توحیه اقتصادی برای نشست انتخاباتی هیات رییسه اتاق اصناف ایران متصور است؟
یادتان نمی آید ولی ما به خوبی به یاد داریم که همین ها وقتی پای اجرای قانون نظام صنفی برای انتخابات به میان می آید می گویند که در هنگام انتخابات همه می توانند شرکت کنند و رقابت برابر است. آیا در این مهمانی شیک و پرهزینه تمام افرادی که از سطح کشور می خواهند داوطلب عضویت در هیات رییسه اتاق اصناف ایران باشند حضور داشتند یا فرصت فقط برای هیأت رییسه اتاق اصناف ایران فراهم شد؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.