تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5

حکم پرونده ریپل توسط یک قاضی فدرال رد شد

  • کد خبر : 3229
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
حکم پرونده ریپل توسط یک قاضی فدرال رد شد

جد راکوف، قاضی فدرال ایالات متحده که بر پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ترافورم لبز نظارت می‌کند، رویکرد استفاده‌شده در حکم ماه گذشته در پرونده شکایت این کمیسیون علیه ریپل لبز را رد کرد. این تصمیم با حکم آنالیسا تورس، قاضی پرونده ریپل در تضاد است که در آن تمایز قابل‌توجهی در بررسی […]

جد راکوف، قاضی فدرال ایالات متحده که بر پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ترافورم لبز نظارت می‌کند، رویکرد استفاده‌شده در حکم ماه گذشته در پرونده شکایت این کمیسیون علیه ریپل لبز را رد کرد. این تصمیم با حکم آنالیسا تورس، قاضی پرونده ریپل در تضاد است که در آن تمایز قابل‌توجهی در بررسی روند پرونده بر اساس نحوه فروش توکن ها وجود داشت. مطابق آن حکم، کوین‌هایی اوراق بهادار محسوب می‌شوند که مستقیماً به سرمایه‌گذاران نهادی فروخته شدند، اما کوین‌هایی که از طریق معاملات بازار ثانویه به سرمایه‌گذاران خرد فروخته می‌شوند، اوراق بهادار در نظر گرفته نمی‌شوند.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از یوتودی، جد راکوف، قاضی فدرالی که بر پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده با ترافورم لبز (Terraform Labs) نظارت می‌کند، رویکرد استفاده‌شده در حکم ماه گذشته در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه شرکت ریپل را رد کرده است.
این تصمیم در تضاد با حکم آنالیسا تورس، قاضی پرونده ریپل است، که در آن تمایز قابل‌توجهی بر اساس نحوه فروش توکن‌ها وجود داشت.
بر اساس حکم قاضی تورس، کوین‌‌هایی که مستقیماً به سرمایه‌گذاران نهادی فروخته می‌شوند، اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند، ولی آن‌هایی که از طریق معاملات بازار ثانویه به سرمایه‌گذاران خرد فروخته می‌شوند، چنین نیستند.
با این حال، قاضی راکوف این تمایز را در پرونده جاری ترافورم لبز رد کرده که این موضوع، حکم صادرشده برای پرونده ریپل را هم زیر سوال می‌برد.
قاضی راکوف تصمیم گرفته است که ارزهای دیجیتال را بر اساس نحوه فروش آن‌ها متمایز نکند. به عبارت دیگر، او بیان می‌کند که روش فروش نباید بر اینکه این کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند یا نه، تأثیر بگذارد.
پیامدهای این موضع قانونی در حال حاضر در بازارها موج می‌زند. در واکنشی فوری، سهام کوین بیس ۳ درصد سقوط کرد. قیمت ارز دیجیتال ریپل نیز نزدیک به ۳ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این خبر، به محدوده ۰٫۶۸ دلار رسیده است.
توجه به این نکته مهم است که تصمیم قاضی راکوف، حکم ریپل را که فعلاً پابرجاست، لغو نمی‌کند. با این حال، گری گنسلر، رئیس SEC، آشکارا به این موضوع اشاره کرده که این آژانس تصمیم دارد در مورد حکم پرونده ریپل درخواست تجدید نظر کند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.