تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
7
دیوان عدالت اداری رای داد

لغو عزل عضو هیات مدیره و توقف انتصاب هیات مدیره اتحادیه کسب وکار نوین کشور

  • کد خبر : 1705
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
لغو عزل عضو هیات مدیره و توقف انتصاب هیات مدیره اتحادیه کسب وکار نوین کشور

شعبه ٣۵دیوان عدالت اداری با صدور حکم لغو عزل عضو هیات اتحادیه کسب و کار نوین کشوری دستور به انتصاب هیأت مدیره جدیداین اتحادیه داد. براساس گزارش خبرنگار مالی چی پرس، رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار نوین کشوری از سوی هیات عالی نظارت بر اصناف عزل شد. بعداز صدور رأی […]

شعبه ٣۵دیوان عدالت اداری با صدور حکم لغو عزل عضو هیات اتحادیه کسب و کار نوین کشوری دستور به انتصاب هیأت مدیره جدیداین اتحادیه داد.
براساس گزارش خبرنگار مالی چی پرس، رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار نوین کشوری از سوی هیات عالی نظارت بر اصناف عزل شد.
بعداز صدور رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو آیین نامه عزل وصدور حکم عزل وبرکناری اعضای هیات مدیره اتحادیه و هیات رییسه اتاق اصناف از سوی کمیسیون نظارت بر اصناف وهیات عالی نظارت بر اصناف وی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
رییس شعبه ٣۵ دیوان عدالت اداری در گام اول با صدور حکمی دستور داد انتصاب اعضای هیات مدیره اتحادیه کسب و کار نوین کشوری متوقف شود ضمن اینکه عزل اعضای هیات مدیره این اتحادیه را وفق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری رد کرد.
بدین ترتیب با توجه به فرایندی که در هیات مدیره اتحادیه کسب و کار نوین کشوری رخ داده است. رضاالفت نسب باید به عنوان تنها عضو انتخابی بازمانده از هیات مدیره قبلی به عنوان رییس اتحادیه انتخاب گردد واگر هم افرادی به عنوان عضو جدید برای فعالیت در هیات مدیره اتحادیه مذکور معرفی شوند به ترتیب مسوولیت سایر سمت ها در اتحادیه را برعهده بگیرند.
گفتنی است که اگر اعتبارنامه ای برای افراد انتصابی صادر شده است وفق حکم رای دیوان عدالت اداری باطل است وافراد جدید انتصابی حتما به قوانین مربوطه توجه داشته باشند.
گزارش ها در خصوص اعضای هیات مدیره اتحادیه کسب و کار نوین کشوری حاکی است که قاسم نوده فراهانی طی هماهنگی های که داشت افرادی را برای هیأت مدیرها انتصابی پیشنهاد داد که سوالاتی را درپی دارد که در آینده مطرح خواهیم کرد.
راستی آیا وفق قانون نظام صنفی اتاق اصناف ایران می توان در حالی که با رای دیوان عدالت اداری یک نفر منتخب مردم باقی مانده است اورا از جمع هیأت مدیره اتحادیه کنار گذاشته و چند نفر دیگر را منصوب نماید؟ دلیل بروز چالش در حوزه کسب و کار نوین کشوری ناشی از چیست؟
لازم به یاد آوری است که دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف هیچ گونه نامه ای مبنی برعزل فرد یا افرادی از هیات مدیره کسب وکار نوین نداشته است بلکه جمعی از اعضای هیات مدیره این اتحادیه با حضور در اتاق اصناف ایران اعلام کردند که توانایی مدیریت اتحادیه و صدور پروانه کسب برای متقاضیان و همچنین اداره اتحادیه را ندارند در نتیجه اتاق اصناف ایران با هماهنگی‌های صورت گرفته اقدام به معرفی افراد انتصابی کرده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.