تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
5
قابل توجه روسای سازمان صمت وکمیسیون نظارت سراسر کشور

نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به اصناف؛ حضور دو دوره ای ها در قالب شرکت حقوقی ممنوع است

  • کد خبر : 1622
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به اصناف؛ حضور دو دوره ای ها در قالب شرکت حقوقی ممنوع است

معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جدیدترین نامه ای در پاسخ به سوال اصناف شمال غرب کشور اعلام کرد حضور افرادی که مشمول تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی هستند تحت عنوان شرکت حقوقی برای عضویت در هیات مدیره ممنوع است. به گزارش خبرنگار مالی چی پرس در جریان سفر آیت‌الله رییسی ریاست محت م […]

معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جدیدترین نامه ای در پاسخ به سوال اصناف شمال غرب کشور اعلام کرد حضور افرادی که مشمول تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی هستند تحت عنوان شرکت حقوقی برای عضویت در هیات مدیره ممنوع است.
به گزارش خبرنگار مالی چی پرس در جریان سفر آیت‌الله رییسی ریاست محت م جمهوری به یکی از استانهای غرب کشور جمعی از هیات مدیره وهیات رییسه اتاق اصناف شمال‌غرب کشور طی نامه ای خواستار آن شدند تا درخصوص حضور افراد حقیقی در قالب حقوقی در همان اتحادیه ای که عضو هیات مدیره بودند اظهارنظر کند.
رییس جمهور دولت سیزدهم با ارجاع نامه به معاونت حقوقی خواستار پاسخ صریح به این درخواست اصناف شمال غرب کشور شد که در حقیقت سوال اصناف کل کشور است.
معاونت حقوقی ریاست جمهوری پس از بررسی های دقیق طی نامه ای که به اصناف شمال غرب کشور ارسال کرد اعلام کرد:
حضور نماینده شرکت حقوقی که پروانه کسب به نام او صادر می شود اگر این فرد مشمول تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی باشد غیر قانونی بوده وحق حضور در همان اتحادیه به عنوان عضو حقوقی ندارد.
گفتنی است که با این نامه باید کمیسیون‌های نظارت بر اصناف و کمیته تطبیق وبررسی شرایط داوطلبان هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در کشور توجه داشته باشند که فردی که اتحادیه صنفی مشمول تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی است نباید با گرفتن پروانه کسب حقوقی در همان اتحادیه داوطلب شود.
اما آیا سازمان صمت وادارات صمت ومدیران اصناف وکمیسیون نظارت بر اصناف شهرهای کشور قانون را اجرا می کنند؟ آیا اصفهان و چندین شهر دیگر با مشخص شدن تکلیف این موضوع آیا کمیته تطبیق وبررسی شرایط داوطلبان را تشکیل داده و به سرعت انتخابات اتحادیه های صنفی را برگزار می کنند؟
راستی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف وزارت صمت و دولت و قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی دیگر با چه متنی در این خصوص اظهار نظر کنند تا کمیسیون‌های نظارت بر اصناف شهرهای کشور نسبت به اجرای این قانونی جدی تر ومحکم تر عمل کنند؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.